Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har någon fått iLife än?

Tråden skapades och har fått 57 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-27 19:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av Siiri
Så har TNT precis varit här och levererat en svensk iLife'04, beställt genom Applestore.
Tänkte att någon kanske var nyfiken...

Det låter bra! TNT kanske har lyckats köra ända upp till Stockholm i morgon, om de var i Skåne idag...

  • Oregistrerad
  • 2004-01-27 20:13

Nån av er som har iLife som kan berätta hur garageband fungerar på ibook 800 mhz? kan man ha många "spår" (eller vad man nu ska säga) uppe samtidigt eller är man tvungen att begränsa sig?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-27 20:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av oskarrr
Nån av er som har iLife som kan berätta hur garageband fungerar på ibook 800 mhz? kan man ha många "spår" (eller vad man nu ska säga) uppe samtidigt eller är man tvungen att begränsa sig?

Läs tråden här

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-29 15:12

Hur lång tid tar det att skicka en CD med TNT från Irland till Sverige (Stockholm) egentligen? Dax att ringa och gnälla på Apple Store igen...

  • Oregistrerad
  • 2004-01-29 16:16

Tror faktiskt att det har varit ganska många som köpt nu.

Men sen så får man väl alltid appceptera ungefär 10 dagar från utlandet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-29 16:42

Jo, det är nog många som sitter i stugorna runtom i Europa och varvar upp DVD-brännare och dammar av gamla gitarrer o.dyl. just nu. TNT fraktar väl fler saker än Apple-prylar, så när väl Apple avhänt sig prylarna borde det väl kunna röra på sig? Men det är väl Economy Express som gäller, skall i så fall enligt TNT:s beräkningar dyka upp före 18 imorgon. Frågan är dock varför det tar tid till Arnhem och varför inget hänt sedan igår?

Citat:

Skrevs ursprungligen av KalleG
Hur lång tid tar det att skicka en CD med TNT från Irland till Sverige (Stockholm) egentligen? Dax att ringa och gnälla på Apple Store igen...

TNT ringde mig igår (onsdag) och meddelade att Apple ändrat fraktspecen på iLife från flyg till lastbil, så mitt ex som skulle kommit igår ska jag nu få imorgon (fredag). Undrar vad det var jag betalade den där fraktkostnaden för egentligen...

Va sjutton.. I lördags fick jag mail från Apple Store att det var skickat. Bra tänkte jag, då har jag det på tisdag.

Nu är mitt paket i Geneve ?! På torsdagen!
Varför skickar man inte ett så litet ynkligt paket som Garageband bara med posten och att man får hämta på närmsta Posten-Kassaservice?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-29 20:26

Johan:
Det är ett annat paket med samma eller liknande nummer som skickades i oktober som du förväxlar med ditt eget.
Ditt paket verkar vara på transit-punkten i Arnhem.

Jag fick mitt paket idag! Weehoo!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-29 21:27

Fick mitt i går. iPhoto är snabbt!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Bugs
Johan:
Det är ett annat paket med samma eller liknande nummer som skickades i oktober som du förväxlar med ditt eget.
Ditt paket verkar vara på transit-punkten i Arnhem.

Kan två paket ha samma nummer ?
Dessa rutor är alltså på samma sida

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-29 22:09
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Arvidsson
Kan två paket ha samma nummer ?
Dessa rutor är alltså på samma sida

Det var likadant för mig, de kanske återanvänder gamla fraktnummer? Frågan är om det har sinkat leveransen?

  • Medlem
  • 2004-01-29 22:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av acke
iPhoto är snabbt!

Tack gode gud...som det är efterlängtat!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-30 08:18

Och när kommer iPhoto 4 för nerladdning för oss andra som inte tänkt köpa allt det där? Eller tänker inte Apple ge oss det den här gången?

Citat:

Skrevs ursprungligen av lheidner
Och när kommer iPhoto 4 för nerladdning för oss andra som inte tänkt köpa allt det där? Eller tänker inte Apple ge oss det den här gången?

Som det skrivits och diskuterats redan en hel del i ett antal trådar (t.ex. denna tråd) så är inte iPhoto gratis längre, tyvärr.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-04 17:21

Fick mitt iLife paket i måndags... GarageBand är grymt kul... Kan knappt slita mig ifrån det!

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2004-02-04 17:38

Jag fick min nya iBook G4 idag, blev grymt besviken att iLife inte följde med! Väldigt irriterande att behöva lägga in en ny order på Applestore...

Fast jag är ändå ganska nöjd idag

Ursprungligen av iBjorn:

Jag fick min nya iBook G4 idag, blev grymt besviken att iLife inte följde med! Väldigt irriterande att behöva lägga in en ny order på Applestore...

Men du vet väl om att du är berättigad till iLife till självkostnadspris?

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2004-02-05 14:03
Ursprungligen av Adrian B:

Men du vet väl om att du är berättigad till iLife till självkostnadspris?

Jodå, nu har ju iofs iLife så bra pris från början att det nästan inte spelar någon roll Jag var bara så ivrig att få prova GB (hmm, synd att en där rockbands-smileyn inte finns kvar på 99mac, den hade passat bra nu...)

Köpte iLife idag över disk och passade samtidigt på att köpa Panther. Har nu uppgraderat men än har inte Wow-känslan infunnit sig. Har bara startat Garageband och ärligt talat, jag fattar noll... ok, ska testa det och läsa på lite innan jag dumpar det.

Garageband är kul. Höll först på att lessna, typ öh - "hur gör man" men när jag hittade instrument och insåg att det bara var att dra upp dom i tidslinjen så blev det något fel på mitt armabandsur: Timvisaren flyttade sig jättefort

Men jag som gillar att pyssla med amatörvideo och är en av de som började tack vare iMovie 1&2 är mest glad över att iMovie4 är en sån uppryckning från version 3. Nu funkar det som det ska + att man lagt till lite funktioner. Ljudet kan visas som en kurva i tidslijnen t.ex.

iDVD har jag inte kollat upp mer än att jag sett att det är fler teman och att man kan få fram ett länkträd för att ha mer koll på hur menyerna blir upplagda.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-02-05 11:27

Finns iLife 04 att köpa någonstans i Stockholm idag?

  • Medlem
  • Tidaholm
  • 2004-02-05 11:46

Macoteket verkar ha iLife 04.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-02-05 11:57
Ursprungligen av vortex:

Macoteket verkar ha iLife 04.

Nej, dit har jag ringt och frågat. Dom tror att det kommer i morgon.

Eva, ta en sväng förbi Kullander & Kullander i Malmö, jag handlade där igår. Ooops, det blir tydligen en rejäl sväng för din del! sorry...

Jag fick mitt iLife idag från Macoteket.

Fick min låda hemkörd häromdan.
Ett riktigt trevligt snärtigt iPhoto, men GarageBand var svårt att få kläm på, fast jag glädjer mig iallafall åt att min Pismo klarar iallafall några av de färdigsnickrade låtarna för G4/G5

Bevaka tråden