Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rättighetsproblem med SquirrelMail under OS X 10.2

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem med ett konto under Mac OS X 10.2.8 och webbmailklienten SquirrelMail.

Får följande felmeddelande när jag försöker logga in. Fungerar när jag kör med Mail.app via IMAP. Någon som har några idéer?

Citat:

ERROR : Could not complete request.
Query:EXPUNGE
Reason Given: 603 EXPUNGE failed: User does not have sufficient rights.

Det var ingen som ville hjälpa mig, eller så var det ingen som visste hur.

Nåja; jag raderade användaren i Workgroup Manager, körde en reparation av epostdatabasen och skapade sedan användaren igen. Nu fungerar det igen.

Nu har jag däremot en mapp som heter UnknownUserss och där finns en mapp med min raderade användare och den innehåller filer med de gamla IMAP-mapparna. Vad innehåler de filerna? De gamla breven, eller är de bara där för att störa mig?

/c

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-26 12:10

Skulle kolla igenom filerna i terminalen för att se vad det är.
Ledsen att vi inte kunde hjälpa, har tyvärr pysslat för lite med squirrelmail. Mailservern i 10.2 har jag övergett flera gånger då den enligt mig är riktigt riktigt usel.
Hoppas mycket på postfix och ser fram emot första mailservern jag kör igång med det..

/glemme

Jag hade hoppats på dig eller Hedman efter att jag kammande noll efter några timmar på Apples forum. Men jag tycker om er ändå.

Mailservern är inte roligt i 10.2 men när den inte ska serva alls många personer så är de en acceptabel lösning.

Jag räknar med en rapport av Postfix när du har installerat och kört det.

/c

• Medlem
  • 2004-01-26 16:54

postfix, squirrelmail för webaccess samt cyrus för imap/pop funkar kanon i Panther... Mycke mail för pengarna!

1
Bevaka tråden