Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reklam med Pepsi/Apple?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det här är till och med lite långsökt för att vara ett Apple-rykte, därför väljer jag att posta i denna avdelning av 99mac istället.

Jag läste precis att Pepsi har producerat en reklamfilm med Britney Spears, Beyoncé, Pink och Enrique Iglesias. Eftersom alla dessa är artister och finns med på Itunes Music Store och att Pepsi ska sälja en massa flaskor med en kod som ger en gratis nedladdning på ITMS så kan man få en fantasi om att det hör ihop på något sätt. Det vore en grym reklam för Apple med dessa namn (oavsett vad man tycker om deras musik och personligheter).
Superbowl är om ett par dagar eller hur?

• Medlem
  • 2004-01-20 18:42

Var har du hört/läst det någonstans?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Giggs
Var har du hört/läst det någonstans?

TV4's text-TV, sidan 156

Som jag skrev så fantiserade jag om det där med att det kan vara en reklam som involverar Itunes Music Store (så att du inte fick för dig att jag skrev det som fakta).

• Medlem
  • 2004-01-20 18:52

"En fantasigrej... och sen blir det svart, liksom...";)

• Medlem
  • 2004-01-20 19:00
Citat:

Skrevs ursprungligen av Giggs
"En fantasigrej... och sen blir det svart, liksom...";)

Hahahaha!

Resumé kan berätta lite mer om kampanjen, vars slogan är "Dare for more".

"Filmen har gladiatortema och kommer ut nu i början av året. Den följs också upp med bland annat massa kringaktiviteter i butik och specialgjord musik."

Apple har börjat förberda sig också.

Apples slogan är "more than pop".

Notera att på "Tack"-sidan, skriver Apple om sina reklamfilmer under Superbowl i plural.

Undrar vilken färg på sin iPod mini som Pink kommer att välja?

Det låter lovande och styrker dessutom min teori rätt ordentligt!

Jag tror du slog fullträff här!

Bild av Fru/fröken (eller vad hon är för tillfället) Spears i Pepsifilmen.

Personligen gillar jag förstås Beyonce mer.

Pepsi/iTunes Super Bowl reklamfilmen kommer att ha med tonåringar som bivit stämda av RIAA för att ha laddat hem musik från nätet.

Bland andra 14-åringen Annie Leith, från New York som (till tonerna av "I Fought the Law" framförd av Green Day) håller fram en Pepsi och upplyser oss: "We are still going to download music for free off the Internet." Varpå speakerrösten säger: "Announcing the Pepsi iTunes Giveaway.

USA Today berättar mer.

Hah... Så stämningarna från RIAA kanske var bara ett marknadstrick? Fan smartaste marknadsföringen på väldigt länge

• Oregistrerad
  • 2004-01-23 18:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av Merovech
Apples slogan är "more than pop".

Notera att på "Tack"-sidan, skriver Apple om sina reklamfilmer under Superbowl i plural.

Jag tror inte att det är Apple som kommer vara avsändaren bakom reklamen som visas under Superbowl. Jag har för mig att jag läste att de tyckte det var för dyrt att köpa reklamplats. Skönt att de får åka snålskjuts på Pepsi.
Att det står i Plural är nog för att de kommer visa samma reklamfilm ett par gånger i sann Amerikansk sportanda.

Roade mig med att tanka ned fyra olika versioner av låten. När Sex Pistols samt Dead Kennedy spelar den så sjunger man "I fought the law and I won" medans när Johnny Cash och Mike Ness sjunger så är texten "I fought the law and the law won" (dvs. som i originalet), undrar hur AOL & Green Day kommer att angripa RIAA. Lika gott att Apple håller sig lite utanför detta, men det är inte en dag försent att man ger igen lite.

Olle

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-23 21:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Nilsson
Att det står i Plural är nog för att de kommer visa samma reklamfilm ett par gånger i sann Amerikansk sportanda.

Hehe ett par helt säkert... hela evenemanget tar 4-5 timmar!

Frågan är hur om vi kommer kunna se den, Viasat Sport sänder inte den amerikanska reklamen.

AppleInsider har kommit över reklamfilmen med tonåringarna.

Du kan titta på den här. (Deras server är lite överbelastad så du kanske får prova några ggr innan det funkar.)

Kommentar efter att ha sett den - målgruppen förefaller vara 14 åringar - tycker att den är fantasilös och saknar den tyngd som Apple annars visar när DOM gör SIN reklam... inte precis en film jag tänker spara på

• Oregistrerad
  • 2004-01-29 11:03

Vet inte om det är samma reklam som ligger hos Your Mac Life eftersom jag inte fått ner den från den tidigare länken. De har lite stillbilder från reklamen på sidan också.
http://www.yourmaclife.com/

MacRumors har några alternativa länkar till reklamen:

Quicktime of Pepsi-iTunes Superbowl Ad

• Medlem
  • Skövde
  • 2005-02-07 19:16

Länk till Pepsi/iTunesreklamen från årets SB.

http://sports.channel.aol.com/nfl/superbowlads

Gå in på "2nd" klicka på "Bottle jams" 1 resp. 2

Haha, den första "Bottle jam" reklamen var faktiskt lite rolig

1
Bevaka tråden