Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara brev från Mail

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2003-02-03 22:10

Hur kan man spara e brev från Mail. Vill kunna spara från en speciell avsändare. Viktigt man kan läsa breven senare i framtiden. Vilka format kan man spara ner i.

Jag kan inte finna något sätt alls.

Vilket mailprogram använder du och vilket os

F

  • Oregistrerad
  • 2003-02-04 08:17

Troligtvis Mac OS X samt "mail.app", åtminstone undrar jag samma sak. Man kan ju gå in i biblioteket och leta såklart.

Dra breven till skrivbordet eller en mapp fungerar bra. Jag vet inte vilket format de blir i, men skulle tippa att det är rfc xxxx. Kan inte koden, men dvs vanligt mejlformat.

Uppdatering: Hey! det funkar ju inte, visst har det gjort det innan?

/konfunderad

[ 04. februari 2003, 08:32: Meddelandet ändrat av: Fredrik Sigbjörn ]

Arkiv/Spara som... Du kan välja att spara som formaterad text, ren text eller brevets källkod. Fast du kanske är ute efter någon automatiserad metod?

Från Både entourage och apples eget mail kan man bara dra ut mappen på skrivbordet så arkiveras den med attachments och allt som en .mbox fil som går att importera i andra vanliga mail program.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Stefan Sigemo:
Från Både entourage och apples eget mail kan man bara dra ut mappen på skrivbordet så arkiveras den med attachments och allt som en .mbox fil som går att importera i andra vanliga mail program.

Ah, det är bara enskilda meddelanden som detta inte går med, lite synd.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2003-02-05 15:18

Tack för råden. Det gäller Apple Mail.
Att dra en mapp ut på skrivbordet skapar en .mbox fil som ett paket. Men att lyckas fi in det i programmet igen är en gåta.
Det jag vill är bara att ta en mapp alt breven i en klump o bränna på en CD. Inte allt i mail. Det kan man göra med app backup.

1
Bevaka tråden