Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PC-Card vs Airport

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en TiBook 667, och skall stoppa i ett trådlöst nätverkskort i den. Jag har dock inte budget att köpa loss ett nytt Airportkort, så valet står mellan ett begagnat dito eller en pc-cardlösning. Jag skulle föredra Airportkortet eftersom det är lättare att kajka runt datorn utan att oroa sig för att det sticker ut en antenn, men det går inte 13 begagnade Airportkort på dussinet precis, så då är frågan:

Hur svårt är det att få ett pc-card att funka? Finns det kanske tom. någon annan än Apple som gör interna kort? Någon här som använder NetGear/D-Link eller annat och fått det att funka?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-22 10:55

Du kan använda nästan alla PRISM2 baserade kort i OS X. Nackdelen är bara att du får då använda opensource drivirn som inte stödjer allt ännu. Eller försöka att få tag på ett 802.11g kort och patcha airport drivisen för att få det att fungera. Fördelen är att du kan då använda Apples egen airport drivisar och har exakt samma funktion som med Apples egna Airport Extreme kort.

//Rob

1
Bevaka tråden