Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Suitcase drar en massa CPU

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kollade efter vad det var som tyngde ner min burk och upptäckte att Suitcase låg runt 70% CPU. Vad håller den på med?

konstigt, vilken version använder du?

Mac OS X 10.3.2
Extensis Suitcase X1 11.0.2

Verkar hänga ihop med Classicläget på ngt sätt.

Nej, Classic är inte boven. Det här är sjukt. Jag har slängt alla preferensfiler och startat om ett antal gånger och reparerat rättigheter. Om jag inte har någr fonter inlagda håller sig Suitcase lugn, men så fort jag lägger in en font flipper suitcase ur och plcokar 80-90% av CPU :(((

Nu har Aktivitestkontrollen lagt av. När man startar den visas en rad i CPU-fönstret, sedan tvärdör den.

• Medlem
  • 2004-01-23 13:13

prova att aktivera HelveticaNeue (eller rättare sagt stäng ej av den) i systemet, och sen slänga alla Suitcase Prefs, hade likade problem hos en kund med det försvann efter senaste versionen av Suitcase, men den verkar du ju ha!

Micke

Tack för rtipset, men det är inte HelveticaNeue som ställer till det. Jag har faktiskt hittat anledningen, men jag blir inte klokare av det. Sä här är det:

Maskin 1: PM G3 med Mac OS 9.2 Fildelning påslaget.
Maskin 2: PC med Windows Server 2003 med "macfildelning"
Maskin 3: PM G4 med Mac OS X 10.3.2

På maskin 3 automonterar jag, med hjälp av AppleScript, volumer från både maskin 1 och 2. Detta görs vid inloggning. På maskin 3 märkte jag att Suitcase tog allt CPU den kom åt. Efter lite undersökande upptäckte jag att Activity Monitor frös när man startade den. Kollade man med top i terminalen såg man att den på samma sätt som Suitcase tog all CPU den kom åt. Skitskumt.
Men, av en händelse märkte jag att om jag avmonterade volymerna från maskin 1 gick suitcase CPU-bruk ner till normala 0-1%. Aha. Jag monterade volymerna igen och allt fungerade. Så nu måste jag, vid inloggning, avmontera och återmontera volymerna. Så jädra skumt ... Vad är det orsakar det beteende?

• Medlem
  • 2004-01-23 14:17

hmm då kan det vara detta, hade samma problem hos en kund, och nu när du säger det, jag tror till 99% att ditt Macshare heter något med ÅÄÖ i namnet, har för mig att hos kunden så funkade med flera shares tills man monterade "pågående" då sket det sig... så kolla det!

Återkom med resultat
Micke

1
Bevaka tråden