Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

streama mp3:or via webbservern?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-22 22:59

Tjena!

Har en kund som bett mig ordna så deras besökare kan ladda hem 4kb-filer som man sedan öppnar i tex iTunes och sen får musiken streamad till sig.

Jag är grön på området och undrar hur det fungerar. Är det helt oberoende av webbservern eller använder man den för att öppna anslutningen till streamningen?

Alla tips är mycket välkomna !

• Oregistrerad
  • 2004-01-22 23:03

QuickTime streaming server?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-22 23:07

Jag hyr in mig på webbhotell... misstänker att linux.se inte har quicktime streaming server åt kunderna

• Oregistrerad
  • 2004-01-22 23:50

Kolla in http://www.icecast.org/
Kör den själv på en OpenBSD maskin - går som en klocka!! sscchhh... Säg inget till nån men vi kör den på jobbet

...eating bandwith all over the workplace

• Oregistrerad
  • 2004-01-22 23:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av ivar
Jag hyr in mig på webbhotell... misstänker att linux.se inte har quicktime streaming server åt kunderna

Det hade ju varit bra att kläcka ur sig med en gång
Men till red hat finns det en binary

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-22 23:58

Thanks !!

Det här löser säkert biffen. blir ju tokbra

Citat:

Skrevs ursprungligen av ivar

Har konto där med. Och det står specifikt att kontona inte är till för streamingtjänster. Det gjorde det förrut iaf. OCh såvitt jag vet är inte den policyn ändrad..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-23 00:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton
Har konto där med. Och det står specifikt att kontona inte är till för streamingtjänster. Det gjorde det förrut iaf. OCh såvitt jag vet är inte den policyn ändrad..

*DOH*

det gjorde ju saken svårare. Då får vi se hur man kan gå till väga....

----

läste just igenom vad man fick och inte fick göra (en lättläst kort sammanfattning) och där framgår det inte !
There's still hope!

(eller som aragorn skulle sagt: There is always(!) hope)

1
Bevaka tråden