Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spyware - orbitexplorer

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-23 14:56

Är det någon som känner till om det finns några program till mac som tar bort spywareprogram? Jag vet att macägare länge har varit skonade från dessa otrevligheter men jag tror att jag trots det har blivit drabbad.
Ett litet fönster lägger sig på skrvbordet när jag startar Explorer. internetadressen www.orbitexplorer.com/...lose_window.html syns när jag lägger den i dock.

Orbitexplorer tycks vara någon slags avkomma till Xupiter som skall vara någon spywareportal eller liknande. Båda verkar vara väl kända i pcvärlden och en mängd program finns till pc för att eliminera dessa elakheter.

Men vad gör jag på min mac?

Har någon haft någon liknande erfarenhet?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-23 15:06

Jag antar att det är relaterat till IE och borde då finnas någonstans i IE:s coockies eller instick.

Jag provade en kompis PB G4, den kunde inte gå in på google med Safari, med Internet Explorer gick det dock bra... I safari kom man till någon tysk porrsida.. Någon som känner till något om detta?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-27 12:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av statemachine
Jag provade en kompis PB G4, den kunde inte gå in på google med Safari, med Internet Explorer gick det dock bra... I safari kom man till någon tysk porrsida.. Någon som känner till något om detta?

Jodå, tyska porrsidor känner jag till... :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2004-01-27 13:02

Det vire kul att veta om båda browsrarna (jävla namn) har samma dns (troligt väl).
Händer det på både google.com, google.se, google i programlisten och om man refreshar...

Man kan ju kika på kakorna - men dom skall ju inte kunna göra sådant...

Jag vet faktiskt inte, jag har bara provat datorn en gång, och skulle göra en sökning på google (.se), märkte att det inte funkade och körde med explorer istället. Jag ville inte påpeka det, för jag ville inte visa att jag fattade vad han kanske varit inne på för sidor..

  • Oregistrerad
  • 2004-01-27 13:17

så det kanske var en autoinfylld url?
(ie. han hade kikat på något cacheat och gort det mer än en gång...)

Citat:

Skrevs ursprungligen av iMats
Jodå, tyska porrsidor känner jag till... :rolleyes:

ho ho ho

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
så det kanske var en autoinfylld url?
(ie. han hade kikat på något cacheat och gort det mer än en gång...)

Jo det är möjligt.. men jag vet inte, tyvärr..

1
Bevaka tråden