Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Typsnitt för Flash

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-23 16:58

Vet ej om detta är rätt forum, men chansar, jag sitter och designar en liten flash site, men det verkar som om typsnitten blir så blurriga i små storlekar. Jag vet att detta är ett problem och att pixel fonts skall vara bättre, men undrar om någon kan rekommendera en lösning (använder akzidenz) eller ett alternativt liknade typsnitt som har bättre hinting?

BH
Mx

• Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2004-01-23 17:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av Marcus T
Vet ej om detta är rätt forum, men chansar, jag sitter och designar en liten flash site, men det verkar som om typsnitten blir så blurriga i små storlekar. Jag vet att detta är ett problem och att pixel fonts skall vara bättre, men undrar om någon kan rekommendera en lösning (använder akzidenz) eller ett alternativt liknade typsnitt som har bättre hinting?

BH
Mx

Kolla in Kirupa

Där finns bra beskrivet hur du skall gå tillväga! Och bra Pixel fonter hittar du på FFF finns länk dit på samma sida! Lycka till.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nelson
Kolla in Kirupa

Där finns bra beskrivet hur du skall gå tillväga! Och bra Pixel fonter hittar du på FFF finns länk dit på samma sida! Lycka till.

.: Tack :.

kanske jag själv kan ändra på vår sida nu ...

1
Bevaka tråden