Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det blev en Powerbook

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-24 13:27

Sitter och skriver detta inlägg på min nya 12" Powerbook. Allt fungerar bra, har bara inte hunnit sticka till nån affär för att köpa en skruvmejsel till minnesuppgradering.
Har tyvärr 2 dåliga pixlar, vet nån hur apple ställer sig till detta? Jag hittade information om att deras policy är "några döda pixlar får man leva med" men hur är det i verkligheten? Har jag nån chans om jag ringer och fösöker få den reparerad?
Jag störs inte så mycket av det egentligen men om det går att fixa så är det ju värt ett försök.
Airport fungerar utmärkt, köpte en en 3Com basstation som var väldigt enkel att konfigurera.
Jag uppgraderade till Panther direkt och det flyter på bra.
Mätaren för batteritiden förbryllar mig lite, igår kväll så körde jag över tre timmar utan att batteriet var fulladdat, men nu när strömkabeln sitter i så sjunker den beräknade tiden mer och mer, den är nu nere på 27 minuter...
Jag har haft lite strul med nfs mot min server, men NFS manager har löst det för tillfället.
Jag har ett par frågor över problem som jag inte fixat själv.
Kan man markera ett ord i taget som i Wintendo (shift+ctrl piltangent)?
Kan man använda backspace ihop med någon annan tangent för att få deletefunktion?

Finns det några program som man bara måste ha till powerbookar så får ni gärna tipsa mig on sådana också.

Nu kan man nog iallafall kalla mig för switcher på riktigt. Jag är överlag väldigt nöjd.

/Deco

• Medlem
  • 2004-01-24 13:30

Välkommen till den ljusa sidan av Kraften!

Det där med att tiden för batteriet sjunker mer och mer, visar inte att batteriet håller på att ta slut, utan hur lång tid det är kvar tills det är fulladdat.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-24 13:38

Välkommen!

1. Ang pixlar. Ganska säker på att det behövs tp 5 döda pixlar eller mer alt att 3 pixlar är centralt placerade och nära varandra. Ledsen att du råkat ut för detta.

2. Batterimätaren visar när laddaren sitter i hår lång tid det är kvar innan batteriet är fulladdat, helt normalt dvs.

3. Markera ett ord i taget. Är inte riktigt med på vad du menar, passar till någon annan.

4. Använd fn och backspace för att få forward delete.

5. Måste ha program: iLife, KeyNote, OmniGraffle med flera.

/Henrik

• Oregistrerad
  • 2004-01-24 13:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av Tobbe Sunesson
Det där med att tiden för batteriet sjunker mer och mer, visar inte att batteriet håller på att ta slut, utan hur lång tid det är kvar tills det är fulladdat.

Hmm det förklar ju ett och annat borde kanske tänkt på det själv bara. Tack för upplysningen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-24 13:47

Ett bra program: LaunchBar är guld värt på en bärbar.

Markera ett ord; alt+shift+piltangent.
Delete; fn+backspace.

• Oregistrerad
  • 2004-01-24 14:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Liljeqvist
Markera ett ord; alt+shift+piltangent.
Delete; fn+backspace.

Det var precis det jag sökte efter, tack för hjälpen
Jag kom på en sak till, i windows kan man använda F5 för att uppdatera tex en webbsida, finns det någon motsvarighet i MacOS?

Cmd-R uppdaterar en websida i Safari iaf

Citat:

Skrevs ursprungligen av deco
Jag kom på en sak till, i windows kan man använda F5 för att uppdatera tex en webbsida, finns det någon motsvarighet i MacOS?

Kommando-R funkar i alla webbläsare på Macen tror jag. Åtminstone Safari, Camino och IE.

1
Bevaka tråden