Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hand som pekar - var hittar man det?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Är det någon som vet någon bra länk för clip art eller liknande?
Jag håller på med min hemsida och skulle vilja ha en sån där gammaldags hand som pekar.

Icke att förväxlas med den hand som pekaren förvandlas till när man kommer på en länk.

Jag menar alltså en gammaldags svart sirlig hand som pekar. Det är vad jag menar.

En sån som kan betyda "vänd blad" till exempel. Jag hade tänkt ha den som knapp. Det är det enda roliga jag ska ha på sajten.

Jag har OS X. Jag tror jag har det där Panther eller vad det heter, om det kan spela ngn roll. Det komiska (eller tragiska) är att jag är informatör, jag borde veta detta. Men det gör jag alltså inte. Även solen har sina fläckar. Jag nöjer mig med att älska min dator i okunskap.

Much obliged

Annika

• Medlem
  • 2004-01-24 14:51

Sådana här?

• Medlem
  • 2004-01-24 14:52

Och:

Det finns en sådan i typsnittet "Zapf Dingbats" som du bör ha tillgång till.

Tack, tack! Underbart! det är så ROLIGT!

Zapf Dingbats hade jag glömt.

A

• Medlem
  • 2004-01-24 17:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av basilika
Jag nöjer mig med att älska min dator i okunskap.

Det räcker ofta långt. Det är åtminstone den bästa starten på sitt datorliv.:)

Ja, det är det!

Själv har jag då använt Mac sen 1989. Men vad gör det?

Hade PC ett tag men det havererade eftersom jag inte har den minsta drift att lära mig hur en dator funkar. Det är tillräckligt jobbigt att lära sig programmen man behöver.

När jag skulle lära mig Photoshop bvar det så jobbigt att jag lade två pass hos psykologen på att lära mig hantera de känslorna det framkallade.

Jag kan säga att vi spelade på hårt spända strängar.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-01-24 22:29
Citat:

Skrevs ursprungligen av basilika
När jag skulle lära mig Photoshop bvar det så jobbigt att jag lade två pass hos psykologen på att lära mig hantera de känslorna det framkallade.

Jag kan säga att vi spelade på hårt spända strängar.

Du behöver faktiskt inte kunna allt. Försök undvika att må dåligt av det du inte kan göra. Njut istället av allt det du kan göra med din mac. Lycka till med din hemsida, skriv och berätta när den är färdig så att vi får se.

1
Bevaka tråden