Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför kameror med DVD?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi ska börja spela in produkpresentationer som vi ska skicka ut till våra säljbolag för att de enklare och snabbare ska få ta del av ny produktinformation.

Nu fick jag kameran som ska användas. En Sony DCR-DVD200E som alltså sparar ner på mini DVD-skivor. Självklart så är det en USB-kamera som inte fungerar med Macen. Jag har skickat brev till chefen om att den borde bytas och skickat med listas över kameror som iMovie stödjer.

Men frågan; är dessa DVD-kameror några storsäljare? Är det bättre kvalitet än på DV dito eller är det bara lagringsmediet som skiljer?

Den info jag stött på hittils är väl att DVD-ram videokameror spelar in och komprimerar till MPEG2, som är slutprodukten av filmproduktion när det gäller DVD.

Tror inte du kan importera MPEG2 till iMovie utan att skaffa något tredjepartsverktyg.
Men då har du redan sämre kvalité från början än om du skulle använda en kamera med DV inspelning.

Aha, en sådan kamera vill jag inte använda mig av när jag på ett sannerligen enkelt sätt kan göra mycket trevligare dvd-skivor och skicka ut till säljbolagen.

1
Bevaka tråden