Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Våldtagen Plus

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-26 22:38

< http://www.primotechnology.com/articles/0104/mac2004.htm >

Vad säger man?

(länk hittad på sweclockers news)

• Oregistrerad
  • 2004-01-26 22:56

men herregud!
om man väl tar sej för att göra nåt kul med en gammal classic så skulle man kanske kunnat gjort nåt smakfullt av det... men icke...

*throws up*

• Medlem
  • 2004-01-26 23:11

Att det verkligen ska behöva ta 22 timmar för att förstöra en Mac? Jag hade kunnat förstöra en dator mycket fortare - om jag velat.

Typiskt PC-folk! Omständligt, krångligt och ändå dåligt slutresultat.

Den ser verkligen hemsk ut nu, jag växte upp med en sådan, vilka mardrömmar jag kommer ha i natt... Stackars liten ! Hur kan man misshandla något så älskat, så mycket !?

• Oregistrerad
  • 2004-01-26 23:37

Ja ja, man ju får se det positiva i det hela....det är ju bara macar i alla fall. Man kan ju vara glad att det inte var en kvinna han hade gett sig på i alla fall

Usch så smaklöst - rena epatraktorbygget. Ska man modda en Mac Plus (gud förbjude!) borde det väl åtminstone göras i samma perfektionistiska anda som originalkonstruktionen. Aldrig att jag skulle låta de där killarna komma närmare än 100 meter från min lilla älsklings-Plus...

Vilket tjafssnack.
Det är läckert och skickligt gjort.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-27 16:49

Om de hade gjort en ny Mac av den så kanske... Nä! Brutalt mord! :eek:
Men jag hade gärna sett att de tagit ett oanvänt tomt Plus-chassi för att göra något liknande.

• Medlem
  • Österåker
  • 2004-01-27 17:29

Förvisso i viss mån skickligt och lite glimen-i-ögat men ändå... nekulturny (eller hur nu ryssarna säger).

• Medlem
  • 2004-01-27 19:50

Typiskt PC-människor. Ingen stil, känsla eller smak alls. Neonlampor! Idioter. Fast om han hade monterat dit en 10-tums TFT-skärm och en DVD-spelare med slot-in och gjort det snyggt hade jag inte protesterat.

*ser väldigt undrande och konfunderad ut...*

Vilket hyckleri att göra en sån där grej, och till och med ta tiden att göra det där customizade glaset med äpplet på, och sen inte trycka in ett PPC kort (typ..Pegasos eller vad tusan som helst..) utan ett x86 kort?!!? Och förstöra en värdefull dator på samma gång... *suck*

• Oregistrerad
  • 2004-01-28 03:45

Det här är faktiskt lite småkul. Den är ju trots allt 20 år gammal och det stod inget om att den fungerade. Men när någon förstör en splitterny G5:a känner jag bara för att mörda.

• Oregistrerad
  • 2004-01-28 07:14

den var lite fräck har själv en sån här hemma men vet ngn hur man moddar sin iMac 17"?

• Medlem
  • International user
  • 2004-01-28 07:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av Doktor G
Det här är faktiskt lite småkul. Den är ju trots allt 20 år gammal och det stod inget om att den fungerade. Men när någon förstör en splitterny G5:a känner jag bara för att mörda.

En G5'a gåt åtminstone att köpa igen, det gör inte en Plus.

/ E

1
Bevaka tråden