Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Markera många filer

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!

Varför utökas bara antalet filer som är markerade när man använder shift+piltangenter? Kan man ställa om det så att man börjar på start punkten och utökar/minskar markeringen därifrån?

/A Switcher

P.S Finns det något sätt att konfigurera Home/End tangenter på sitt apple pro keyboard?

Förstår inte vad du menar med det första du skrev. Förklara lite bättre är du snäll.

Home/End-knapparna. Ska dom inte fungera som Home/End-knappar? Varför skulle du vilja byta ut dom?

Markera en fil "mitt" i en lista av filer. Tryck pil ner + skift, då markerar du filen under ursprungsfilen. Tryck pil upp + skift så markerar du filen ovanför ursprungsfilen.

Vad jag tror han är ute efter är att pil upp skulle avmarkera en redan markerad fil.

När jag markerar ett antal filer så vill jag markera fler filer neråt med hjälp av neråtpilen. Markerar jag en för mycket vill jag kunna trycka på uppåtpilen för att avmarkera den. Likadant vill jag att uppåtpilen skall markera fler filer uppåt (i förhållande till startläget) osv.

På de tangenter där det brukar stå Home och End på så har jag två snedställda pilar. De fungerar inte som Home och End utan skickar mig till toppen resp. botten av texten. Jag vill mest till början och slutet av radet.

Kan jag ställa om dessa två grunkor på mitt OS X.1 och Pro keyboard?

1
Bevaka tråden