Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Garageband på ibook 800 =(

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har en iBook G4 800 för mig funkar det bra

• Oregistrerad
  • 2004-02-05 12:29

olika typer av loopar

vill bara säga att längden på ljudloopar inte är så jätteavgörande.

Jag funderar om du slängt in nån loop, som inte är ljudspårsbaserad, man märker skillnad på om det är en massa prickar och inte en uppritad vågform i loopboxen. Är det en massa prickar så är det virtuella instrument som spelar och det är tungt.

GarageBand är inget vidare program om man ligger under G4 800Mhz. Apple har optimerat instrumenten dåligt. Jag mår dock väldigt bra ändå, då jag är lycklig ägare av Reason och Logic.

/T Mellgren

• Oregistrerad
  • 2004-02-05 13:19

funkar bra på min gamla imac dv 500mHz med 256 i ram.låter konstigt att det inte funkar på ibooken.och jag som just håller på att skramla ihop pengar till att köpa en ibook....

• Medlem
  • 2004-02-08 01:46

Det här är ju BEDRÖVLIGT. Testade GB på min PBG4/400 och det fungerade urkasst. När jag nu går i nyköpartankar och bland annat funderar på en 800Mhz iBook så känns det som att allt faller. Jag blir skitledsen. Om jag väljer en 1Ghz iBook ... kommer det göra någon skillnad eller var det just diskarna som var problemet?

/Fredrik

Ursprungligen av Nifo:

Det här är ju BEDRÖVLIGT. Testade GB på min PBG4/400 och det fungerade urkasst. När jag nu går i nyköpartankar och bland annat funderar på en 800Mhz iBook så känns det som att allt faller. Jag blir skitledsen. Om jag väljer en 1Ghz iBook ... kommer det göra någon skillnad eller var det just diskarna som var problemet?

/Fredrik

Självklart funkar GB bättre på en G4/800 iBook men det borde ju inte vara helt okörbart på din G4 eftersom folk med klenare burkar än dig får hyfsat resultat men det behövs mycket minne och att virtuellt minne inte har rullat igång.
Sen kan du ju gå in på programmets inställningar och justera för fler spår men lite sämre respons.

• Oregistrerad
  • 2004-02-08 04:37

min pismo 500 fixar GB helt ok.
här är en låt jag gjort och använt alla tracks jag kunde använda.
Har tillockmed testat att sjunga in ett par rader men jag sjunger sunkigt så det plockades bort fort.

http://82.182.92.197/~pointles/sleazy.mp3
och min första:
http://82.182.92.197/~pointles/faded.mp3

så jag är otroligt förvånad att det inte funkar bra på era burkar... har ni ngt som går i bakgrunden?
Kanske råkade ni gömma undan Halo

• Medlem
  • 2004-02-08 10:11

Kanske är minnet, vem vet? Nåja, skulle kanske inte skrivit okörbart: Fick ihop två spår med loopar, eller ca 2-3 spår med midi. Grejen är ju att man vill ha lite effekter osv igång. Har 384 i minne och kör med HDD'n på 10Gb (4200rpm) som sitter i maskinen. Men alltså, jag har hört flera som klagar på prestandan...

/Fredrik

Bevaka tråden