Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

M-audio & Mbox

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-27 23:08

Hej!

Upptäckte just M-Audio på applestore för 1700kr. Jag fick betala dryga 5 tusen kr för en M-box. I mina ögon verkar M-Audio vara ett billigare och bättre val än Mbox.

Jag skall spela in ljud från mic till bärbar dator. Det verkar som M-Audio fixar den saken, dessutom har även denna fantom-matning.

Jag skall göra en inspelning den 28 Feb, och enligt Applestore så är byggtiden 4-6 veckor. Lite väl tight för min del.

Kan man få tag på en M-Audio snabbare än 4-6 veckor? Typ om den finns i lager hos en återförsäljare eller nått?

Jonas Thornander
www.sanojfilm.se
Göteborg

kolla på www.macoteket.se
Där kan du nog beställa den (om dom nu har den)
MvH T

Citat:

Skrevs ursprungligen av Panaga
Hej!

Upptäckte just M-Audio på applestore för 1700kr. Jag fick betala dryga 5 tusen kr för en M-box. I mina ögon verkar M-Audio vara ett billigare och bättre val än Mbox.

Jag skall spela in ljud från mic till bärbar dator. Det verkar som M-Audio fixar den saken, dessutom har även denna fantom-matning.

Jag skall göra en inspelning den 28 Feb, och enligt Applestore så är byggtiden 4-6 veckor. Lite väl tight för min del.

Kan man få tag på en M-Audio snabbare än 4-6 veckor? Typ om den finns i lager hos en återförsäljare eller nått?

Jonas Thornander
www.sanojfilm.se
Göteborg

M-Audio finns hos nästan alla musikhandlare Luthman som distribuerar dom hittar du här http://www.luthman.se
Rekommenderar dock M-box om det är en seriös produktion eftersom digidesign och focusrite gör lite bättre grejor än M-Audio.

Senast redigerat 2004-01-27 23:39

Med M-Box får du med Pro Tools LE vilket kanske du inte har nytta av? Det är i varje fall ett väldigt trevligt program.

Funkar inte Pro Tools LE med M-Audio?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Funkar inte Pro Tools LE med M-Audio?

Jag tror inte det. Hur som helst ville jag påpeka att i det dyrare M-Box alternativet så ingår PT LE i priset. Ser man det som ett hårdvaru/mjukvaru-paket är det inte särskilt dyrt. Ett fristående program i PT LEs kaliber kostar en slant.

Citat:

Skrevs ursprungligen av John Stalberg
Jag tror inte det. Hur som helst ville jag påpeka att i det dyrare M-Box alternativet så ingår PT LE i priset. Ser man det som ett hårdvaru/mjukvaru-paket är det inte särskilt dyrt. Ett fristående program i PT LEs kaliber kostar en slant.

Och pluggarna är ju inte helt fel heller.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-28 07:34

å så finns det ju fantommatning i Mbox...

Men hur är det nu.
Har det kommit någon fix så man kan köra systemljudet genom sin M-box?
För att man inte kan det, kan ju vara ett enormt iretationsmoment för vissa.

• Oregistrerad
  • 2004-03-06 16:14
Ursprungligen av Chaosstar:

Men hur är det nu.

Men med drivrutinen från digidesign så funkar ju alla program i m-boxen. Inte systemets varningsljud och sånt, men det känns ju mindre viktigt.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-28 09:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av Chaosstar
Men hur är det nu.

Tror inte det...
Man är ju begränsad till en programvara åt gången för ljudalstring via COREaudio...

• Oregistrerad
  • 2004-01-28 10:55

Andreassons i GBG har M-Audio Firewire 410 på hyllan, så även Musikbörsen.

M-Box!!

Jag säger som dom andra, är du ute efter att göra ett proffsigt jobb så är det M-Box som gäller, men jag säger inte att M-Audio är dåligt men det är inte alls i samma klass.

lycka till Mvh Macmagmusicman

• Oregistrerad
  • 2004-02-17 22:26

köpte M-Audio

Ursprungligen av MacMagMusicMan:

Jag säger som dom andra, är du ute efter att göra ett proffsigt jobb så är det M-Box som gäller, men jag säger inte att M-Audio är dåligt men det är inte alls i samma klass.

lycka till Mvh Macmagmusicman

Jag köpte mig en M-audio. Får se ifall det löser mina önskemål.

Tack för alla tipsen!!

• Oregistrerad
  • 2004-02-24 13:39

Nu har inte MOTU något interface i prisklassen men tag med deras 828mk2 när ni shoppar runt. Den har bättre tryck i ljudet än de interface som här diskuterats och är en dröm i studion. Den kommer med programmet Cuemix som styr den inbyggda mixern som även fungerar när datorn är avstängd. Den har fyra bankar, dvs fyra separata mixerinställningar som ställs till fyra olika stereopar. En för t.ex. monitorerna, en för lurarna, en till DV-bandaren och den fjärde som loopback. Cuemix kan även styras av en midimixer från Mackie.
Audio Desk för OSX ingår tillsammans med rabattkupong för Digital Performer. Audio Desk brukar även ge rabatterat pris på andra redigeringar. 828'an fungerar strålande mot Logic, Cubase och systemljudet.

1
Bevaka tråden