Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket minne???

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Stämmer det att Princeton 512MB Samsung är exakt samma minnesmodul som Apples egen minnesmodul till en 15 -tummare? Någon som har Samsungminnet och som kan vittna om dess kvalité? Kam jag med bibehållet lugn byta ut modulerna i min 15-tummare mot dessa?

MVH

macswede

Citat:

Skrevs ursprungligen av macswede
Stämmer det att Princeton 512MB Samsung är exakt samma minnesmodul som Apples egen minnesmodul till en 15 -tummare? Någon som har Samsungminnet och som kan vittna om dess kvalité? Kam jag med bibehållet lugn byta ut modulerna i min 15-tummare mot dessa?

MVH

macswede

Om det är samma typ av modul och av samma eller snabbare hastighet så ska det funka. Om det inte gör det så lär datorn protestera direkt alla macar testar och kontrollerar minnet när dom startar upp.
Köp med bytesrätt.

• Medlem
  • 2004-01-29 00:12

Vad jag gjorde var att gå in i system profiler och kollade upp exakt vad vad mitt tidigare minne hette. Sedan gick jag ner till den lokala PC-affären med lappen, la den på disken och fråga om de kunde fixa ett sådan minne. Han krafsade runt ett tag i lådan och tog fram ett.

När jag satte det i datorn fungerade det perfekt.

Och de heter uppenbarligen samma sak?

DIMM0/J21: (Gammalt)

Size: 256 MB
Type: DDR SDRAM
Speed: PC2600U-25330

DIMM1/J22: (nytt)

Size: 512 MB
Speed: PC2600U-25330

DIMM2/J23: (nytt)

Size: 512 MB