Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkronisera tid mot Windows-server

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

1. Kan jag synkronisera Mac OS X datum och tid mot en Windows-server? på nätverket?

2. Kan en Mac-dator synkronisera sin tid och datum mot en annan Mac?

• Oregistrerad
  • 2004-01-30 11:27

Synkronisera mot en riktig timeserver är min rekomendation. Det klara OSX av med en gång. En timeserver du kan utnytja är tex ntp2.chalmers.se

Självklart är det bäst att synka mot en riktigt tidsserver, men min IT-chef är inte riktigt villig. I dag synkar vår AD-server mot en extern tidsserver och sedan blir alla PC-maskiner synkade vid pålogging. Min IT-chef var lite ovillig att öppna upp för våra Macar att synka mot exern tidsserver, därav min fråga.

En ny fråga; går det att synka Macen mot en annan Mac eller fungerar det bara mot en riktigt tidsserver? Nu är inte IT-chefen inte så svår att handskas med, så han öppnar brandväggen för våra Macar om det inte fungerar på annat sätt.

/c

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-05 10:05

Sätt upp en panther server som har ntp på så kan du använda dig av den. Funkar supersmutt...

• Medlem
  • 2004-02-05 11:01

om er domänserver supporterar att synka tid via ntp (port 123) så kan ni synka mot den. annars måste ni synka mot en annan tidsserver (externt). om er it-chef inte vill öppna port 123 så är ni rökta...

• Oregistrerad
  • 2004-02-05 13:36
Citat:

om er it-chef inte vill öppna port 123 så är ni rökta...

Redan varmrökt, låter det som. Det blir lika krångligt att få IT-avdelningen att slå på ntp-stödet i AD-kontrollanten.

1
Bevaka tråden