Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Connection Problem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har sedan en tid tillbaka en 10Mb lina från Bredbandsbolaget hemma. Fungerar kanon vad gäller "nöjessurfning".
Det är dock när det ska spelas Q3 som det blir problem. Blir alltid utsparkad efter 15 - 25 minuter och får meddelandet "connection problem".
Har provat med olika cfg´s, olika installationer, mail som tankar var 5:e minut i bakgrunden mm.
Problemet verkar endast röra MAC-användare då PC-kidsen inte alls har några problem.

Någon som har nån lösning?
Tack på förhand.

Kolla standardgrejjerna. Alltså att du itne har igång nått tillägg/inställning som går igång en viss tid eller efter en viss tid av Internetsurfande. FBC Scheduler t.ex ska du ta bort (tycker jag). Den kan vara satt till att köra sitt schema i tid och otid, och då störa Q3.
Men det borde du ha upptäckt tidigare iofs. Hmm...Quake 3 på en 10Mbits lina borde ej vara problem, det är dcet verkligen inte för mig. Om du sitter på ADSL från Telia så funkar det ej. Telias ADSL har som feature att stänga av efter 15 minuter av inaktivitet. Dom har ingen fix till det för spelande. MacIC eller vad den nu heter fungerar inte medan man spelar. Mycket dåligt tycker jag.

Förresten, kolla så du inte har "läs in vid behov" förkryssat i TCP/IP. Du får fram det genom att vara admin i TCP/IP (de valet tar du fram genom menyn)

//D

BBB byter IP var 25:e minut och det är då jag får problem, jag har alltså inte fast IP utan byter mellan 5 olika.
Ledsen att jag glömde nämna det tidigare.

1
Bevaka tråden