Båda sajterna (troligen de flesta andra också) saknar möjligheten att medlemmen själv kan avregistrera sig. Man kanske vill byta alias tex och istället för att besvära admin så registrerar man sig på nytt. Eller så har man glömt sina login uppgifter och skapar ett nytt konto istället.
Jag reagerar ibland på att det MacNytts lista över födelsedagsbarn finns flera som blir lika gamla samma dag och har liknande alias. Kollar man då profilerna så tillhör de samma person. På somliga av dem står "Personen har inte varit inloggad". En dag såg jag en medlem med 5-dubbla konton, varav flera aldrig använda.
Om antalet medlemmar visas korrekt så är det ju samtidigt indikation på hur många mac-användare det finns i landet.
Jag tycker det är synd om det bara ska handla om vilken sajt som är störst, bäst och vackrast. Det är väl bara bra att det finns alternativ för olika smak och stilar. Det är som med livsmedelsbutikerna, snart finns det bara ICA och Coop, fy så trist.
Vågar mig på en gissning att antalet medlemmar halveras vid en rensning - talar ur egen erfarenhet
/ Terhi