Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man få en beggad G5 för...

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-01-31 15:09

...16 000kr, eller är det helt kört?
Jag ser att alla vill ha minst 17 000kr för dom, ialf dom jag sett.
Fast då är dom alltid utrustade med större hd och mer ram och sånt. Gud vad jag länktar tills jag kan lägga vantarna på en Mac!

Du kan få en ny för 16665:- på Apple Store om du plockar bort modem och Superdrive.

Ursprungligen av David Molarin:

Du kan få en ny för 16665:- på Apple Store om du plockar bort modem och Superdrive.

Vilket borde betyda att man får en beganad sådan för runt 9-10 tusen då de upptaderade versionerna av G5orna kommer. (givetvis beroende på hur mycket de uppdateras och beroende på hur priserna kommer att ligga)

• Oregistrerad
  • 2004-02-10 00:05
Ursprungligen av Chaosstar:

Vilket borde betyda att man får en beganad sådan för runt 9-10 tusen då de upptaderade versionerna av G5orna kommer. (givetvis beroende på hur mycket de uppdateras och beroende på hur priserna kommer att ligga)

Om man tittar på begagnat priserna för Mac så känns det inte helt troligt att man kommer kunna köpa en beg. G5 för det priset. När folk betalar upp till 6000 för en beg G4 400 sawtoth så känns 10000 för en G5 billigt, tyvärr.

Ursprungligen av Perry:

Om man tittar på begagnat priserna för Mac så känns det inte helt troligt att man kommer kunna köpa en beg. G5 för det priset. När folk betalar upp till 6000 för en beg G4 400 sawtoth så känns 10000 för en G5 billigt, tyvärr.

Nja 6.000 för en beggad G4/400 låter rätt mycket i dagens läge. Möjligtvis så säljer man en fullt utrustad (skärm , max minne dubbelpropp extra HD o.s.v.) G4/400 för det men runt 3-4000 är nog vad dom flesta basmodellerna går för i dagsläget.

1.6 ghz G5:or beggade går för runt 11-15000 m. superdrive vilket låter rätt rimligt speciellt med tanke på att dom ju inte är speciellt vanliga på beg. marknaden.

• Medlem
  • Österåker
  • 2004-01-31 15:23

Hmmmm... ok, men då kan man ju inte använda iDVD
Suck, tänk att man måste kompromissa så när man skal köpa mac.
G5 1,6 borde kosta 15000kr inkl moms i grundutförande tycker jag, det borde vara ett mer konkurans kraftigt pris mot en PC.
Mem mem... vill man ha Mac OS så får man låv att punga ut och bli fattig, hoppas bara att jag inte blir besviken.

MAC konkurrerar inte med Pc, Mac regerar Över PC!

• Oregistrerad
  • 2004-02-09 22:34

vill min ha en Honda så får man den billigt också.. men ska det vara en Harley Davidson, då får man fan punga ut och det är så det ska va!

PowerMac G4a 400MHz är inte vär mer än max 2000kr.

• Oregistrerad
  • 2004-02-10 10:38
Ursprungligen av Chaosstar:

PowerMac G4a 400MHz är inte vär mer än max 2000kr.

Håller med, men när man ser vad folk vill ha för sina burkar är det nästan så man ramlar av stolen ibland.

• Medlem
  • International user
  • 2004-02-10 16:20
Ursprungligen av Perry:

Håller med, men när man ser vad folk vill ha för sina burkar är det nästan så man ramlar av stolen ibland.

Skulle vara intressant att göra en undersökning om vad folk egentligen får för sina macar. Dvs hur stor andel av utropspriset som utgör det faktiska försäljningspriset.

Mycket få personer vill sälja sina G5or och många vill köpa. Det driver upp priserna nära nypris. Marknaden bestämmer priserna, det gör inte gamla macrävar som jag. Marknaden har historiskt sett alltid värderat begagnade Macar högre än vad jag gör. Det är tråkigt om man skall köpa en begagnad Mac, men roligare om man skall sälja en.

Jag tror inte man kan säga att det är marknadspris med 11000 för en G5a. Jag tror dessvärre att marknaden värderar den minsta G5an till minst 15000.

Dessutom befarar jag att nästa g5-modellförändring inte gör att begagnatpriserna rasar. Jag tror att Apple kommer att ge mer för samma pengar, istället för att sänka priserna nämnvärt. I annat fall måste dom sänka priserna på alla datormodeller för att dom inte skall kanibalisera på varandra. Det tror jag inte Apple vill.

Det är lite dyrare med Mac än med PC, det håller jag med om. Jag personligen tycker att det är mycket bättre också. Har man ont om pengar kan man köpa en 12" iBook, som jag tycker är mycket prisvärd, även om man jämför med PC.

1
Bevaka tråden