Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildmaterial i ACC

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-02-01 00:35

Köpte Viktoria Tolstoys nya platta. rippade den till AAC men den tager inte omslagsbilden? går det inte att använda bildmaterial på AAC.. All annan ID3 info verkar ju funka..

• Oregistrerad
  • 2004-02-01 10:11

För mig så tar den aldrig omslagsbilden på något jag rippar.

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2004-02-01 10:24

Jag har sett bildmaterial-rutan i iTunes. Hur får jag in grejor där och var ligger begränsningarna? Kan man trycka in både skivetikett, framsida, baksida och hela bookleten? Finns det en "standard"/kotym bland iTunes-användare?

• Medlem
  • Harestad
  • 2004-02-04 15:34

Man får dra en inscannad fil till bildrutan manuellt ...

Om man inte har omslaget så kan man testa att ladda ner: http://www.macupdate.com/info.php/id/11039

Den letar upp och taggar fast omslaget på alla låtar på den spelande skivan. Annars får man hitta omslaget själv..

• Medlem
  • 2004-02-04 16:37

Jäkligt skumt, nu funkar det helt plötsligt

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-04 17:31

Att använda omslagsbilder i AAC-filer är inga problem. Markera låt i iTunes, cmd-I, Bildmaterial.

Databasen med ID3-taggar som man ansluter till vid rippning är gjort av privatpersoner som sällan har lagt in omslagstaggen i sina låtar. Alltså det är en publik databas. Alla som vill kan skicka in sina ID3-taggar dit, genom att fylla i taggar på CD och välja skicka till CDDB från någon meny.

• Medlem
  • Nacka
  • 2004-02-04 17:54

Eller Clutter...

Fint det blev här förresten - imponerande arbete (som vanligt)!

1
Bevaka tråden