Ma: Dessvärre har den inte någon ethernetport, men jag noterar att den har en port där vi förmodligen har haft styrning ( 422 ) till BetaSP-bandare när vi loggade klipplistor till våra Avider... finns fortfarande kvar Avid Mediamanager på den Porten sitter längst ut i vänsterkantens baksida. ( Den har en symbol av en HEL telefon och inte som den andra som bara har en telefonlur ). Tolkar bilden som att det finns både seriell samt paralell port samt för externt modem.
Goteh: Jag hade en sådan scsii-kontakt som man kunde switcha i 2 lägen men gav nog bort den en gång för några år sedan... trodde aldrig att jag skulle behöva den... men å andra sidan har jag ingen lös scsii-spelare så det spricker på detta.
Ska kolla på vår IT-avdelning om dom råkar ha sparat nyare system typ 7.5.3 eller 7.6.1 - får nog ge upp 8.0 samt uppdatering till 8.1 - kan iof annonsera på Blocket om någon ligger inne med en gammal scsii CD-spelare för mac.
Vore det möjligt att utnyttja min sopiga Blueburry iMac 233 MHz som fick en seriell port på ett kort från Griffin Technology att vara till någon nytta för att lösa problemet ? ( Tror det heter paralell och inte seriell, den var till då jag hade externa ISDN-modemet kopplat den vägen - i ett tidigt läge så fanns inga USB ISDN-modem ).