Satt o rensade min temporära nedladdningsmapp samtidigt som jag spelade några låtar med iTunes. Precis när jag släppt ett gäng mappar o filer i papperskorgen så låser sig datorn totalt, ljudet börjar hacka i en oändlig loop, typ ett 0,5 sek sample som gick om o om igen. Stängde av datorn genom att trycka in power-knappen. När jag sen skulle starta upp den igen, med samma powerknapp hände ingenting förutom att det knäppte till lite i högtalarna. Skärmen helt svart, hårddisken går inte igång, ingenting....
Fattar nada, vad sjutton kan ha hänt?!? Har prövat att ta ur batteriet o trycka i igen samt ta bort air-portkortet men det har ingen betydelse. Vill inte börja pilla med minnesmodulerna eftersom den fortfarande är under garanti o det verkar som om jag måste lämna in den. Tidigare har den funkat helt klanderfritt men nu bara dog den på mig, helt oprovocerat.....
Jag köpte den via AppleStore (web), innebär det att jag måste skicka in den till Apple eller kan jag gå med den till en macbutik i Göteborg o lämna in den för service där? Som relativt nybliven "switcher" så har jag inte riktigt koll på såna frågor. Finns det förresten nån annan macbutik i gbg som säljer till privatpersoner förutom macforum?
-edit- detta hände när nätadaptern var inkopplad, det spelar heller ingen roll om den sitter i eller ej, lika död för det.....