Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail vägrar hämta post från @home.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett konstigt fel som just uppstått häromdan.
Jag har flera e-postkonton, alla fungerar bra utom @home.
När jag kollar posten så kommer det så långt att det står "förbereder hämtning av meddelanden", men sen händer inget.
Alla andra mejlkonton kan hämta sin post.
Posten finns på webbmejlen.
Jag kan hämta med Eudora, eller t.o.m med mail på en annan maskin.
Jag har inte ändrat några inställningar.
Jag har testat att radera allt hos home om det var nåt särskilt brev som strulade, men inget hjälper.

Finns det nån fiffig Prefs fil att radera, eller vad fan är det som händer???

Prova att radera:
~/Library/Preferences/com.apple.mail.plist

J.

nä - det hjälpte inte....å nu vill den inte hämta nånstans...jävla tjurprogram.
Vafan! Det finns ju liksom inga inställningar att ändra!

Det är inte home.se det är fel på? Både jag själv och halva släkten utnyttjar home.se i större eller mindre utsträckning och min erfarenhet är att det ganska ofta är någon fnurra på tråden så att man inte kommer åt e-posten på någon eller några dagar. Detta är nu inte menat som någon kritik mot home.se, eftersom jag är mycket nöjd med vad jag får för pengarna Man får ju vad man betalar för och med tanke på att deras tjänster är gratis och på sin höjd genererar något eller några reklamutskick per månad tycker jag att servicenivån är över förväntan!

/Göran

Jag bytte från home.se till en betaltjänst, just på grund av att deras servrar hade en hög "down time". Det var väldigt frustrerande att vara utan e-posttjänsten när man som bäst behövde den. Det känns verkligen som att man kan lägga några hundralappar per år på en väl fungerande mailtjänst.

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Jag bytte från home.se till en betaltjänst, just på grund av att deras servrar hade en hög "down time".

Jag får väl förtydliga mig lite och tillstå att jag också betalar för min e-post och nu främst använder home.se som gemensam brevlåda för vidareskick från x antal gamla e-postadresser. All home-post går sedan vidare till min egen domän, som jag har kört sedan några år tillbaka. När jag skaffade den strulade inte home.se alls i den utsträckning vi upplever idag, så det var inte därför jag bytte.

Jag hävdar dock fortfarande att home.se ger valuta för pengarna, inte minst för deras möjlighet till gratis (ok, samtalskostnad tillkommer ju alltid) Internetuppkoppling som är bra att ha till hands när man hamnar mitt ute i ingenstans med bara en rostig telefonledning att tillgå...

Min hustru, svärmor och svåger har dock home.se som huvudleverantör och eftersom jag av någon anledning blivit utsedd till deras privata supporttekniker (begriper inte varför...) brukar jag få reda på när det strular...

/Göran

• Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-02-05 23:51

Angående gratis mailtjänst så vill jag bara tipsa om Cristopher Andertons utmärkta tips här.

Du ligger inte och kör ner grejer med Azureus bittorentklient? Den rackarn stjäl ju all bandbredd och när detta sker så slutar min home att funka den med. När jag stänger av Azureus så hoppar den igång igen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-05 18:40

Har du kollat att smtp-servern är internetleverantörens SMTP-server och inte home.ses?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-05 21:45

Det är home.se som strular, har blivit riktigt dåligt sista tiden. Kanske sen Tiscali tog över?

Ursprungligen av Earth:

Det är home.se som strular, har blivit riktigt dåligt sista tiden. Kanske sen Tiscali tog över?

OK - jag tar det igen:

Det går alldeles utmärkt att hämta home post från andra datorer, det är bara min huvuddator med Mail som mejljprogram som meddelar:

ansluter.....

skickar lösenord.....

förbereder för att ta enot brev....

och sen händer ingenting annat än att det sista meddelandet försvinner och det slutar snurra i högerkant på fönstret.

Hata!

DG

1
Bevaka tråden