Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

chess fuskar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har råkat ut för att det medskickade chess fuskar. Har någaon annan råkat ut för samma sak. Är det ett chackprogram eller bara ett gläns i röststyrning ;).
~snus

Exakt hur fuskar den?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-06 01:07

Kan det vara det klassiska passant-draget, där en bonde tar en annan bonde bakåt?

Jag har spelat mig fram till ett läge och sparat det. Jag ska prova och öppna det på en annan burk och se om det repeteras. Det är en bonde (som redan flyttats) som tar ett steg framåt och slår åt vänster. Som en springare.
~snus

Det är som redan nämnts En passant som det handlar om, enligt http://www.susning.nu

En passant - motspelaren flyttar ut sin bonde två steg så att den hamnar bredvid spelarens bonde, har spelaren rätt att slå ut motspelarens bonde genom att gå diagonalt framåt ett steg och ställa sig bakom motspelarens bonde och ta undan motspelarens bonde. Detta måste dock göras omedelbart efter att motspelaren gått ut två steg med sin bonde. Sedan är möjligheten försutten.

Nej! Inte den beskrivningen!
har inte kontrollerat om felet uppstår igen.
~snus

• Medlem
  • 2004-02-08 03:39

Och jag som började läsa tråden i hopp om ett riktigt hitech-fusk, typ att programmet gå ut på nätet och klustrar ihop ett par terraflops extra när det ligger brunt till.

1
Bevaka tråden