Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Är det någon som har koll på om det är en efterföljare på gång för IXUS 400? Tappade bort min nya IXUS för ett tag sedan men är inte så sugen på en ny likadan, är väl något psykologiskt med det...
Jag har inte sett några rykten om en ny IXUS, men IXUS 400 är ju rätt gammal vid det här laget och Canon har lovat 20 nya modeller i år, så en ny IXUS borde komma. Snart är det PMA, men Canon har redan gjort ett antal lanseringar inför denna mässa, så frågan är om det kommer något mer från dom just nu.
Jag har inte sett några rykten om en ny IXUS, men IXUS 400 är ju rätt gammal vid det här laget och Canon har lovat 20 nya modeller i år, så en ny IXUS borde komma.
Jag tror (och hoppas) att de kommer med en IXUS 500, lika stor som IXUS 400 men med 5 megapixel. Jag hoppas också på en S60 som ersätter S50 men med 6 miljoner pixlar. Likaså borde det komma en G6 som ersätter G5. Men det är bara gissningar och förhoppningar. I nästa vecka vet vi, kanske redan på tisdag!?
En ixus i zoom hade inte heller varit fel...
Jag tycker att det snacket om si och så många megapixlar är överdrivet. Ingen behöver mer än max 4 megapixlar. Det räcker gott och väl till utskrifter i A2 och vem behöver större?
I alla fall inga hobbyfotografer som springer omkring med en kamera i fickformat.
Håller med om att snacket om antalet pixlar lite överdrivet, det är ju långt ifrån hela sanningen till en bra bild. Men visst det många som behöver fler än 4 megapixlar, även bland hobby- och hemmafotografer, ofta vill man delförstora en bild och då är det bara bra att ha lite fler pixlar att ta av.
Och visst kan man tycka att 4 megapixel "räcker gott och väl" till A2, jag har själv kört ut några 50x70cm från min förra kamera, en 4-megapixel Canon S40 och det är helt ok.
Men man ser klar skillnad mellan 4 och 5 megapixel redan i A4-storlek. Nu kör jag 5 megapixel men vill gärna upp till 6 eller kanske 8.
Jag har kört ut 70x100 på Lambda hos Crimson från en gammal Canon EOS D60, det var fullständigt klockrent. Interpolerade upp till 70x100 i 200 dpi och släppte in dem på deras FTP.