Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5:an istället för en stationär DVD-R

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på en DVD-Recorder men det känns lite som att de kostar ganska mkt för att få hyffsad kvalité... och att betala flera tusen för ngt som är gammalt imorgon känns inte heller det kul eftersom blå laser mm är på G.
Så mina funderingar går mer & mer till att man skall kunna tanka in material till Datorn istället och redigera och slutligen bränna till DVD
Jag vill kunna se på TV och när det är ngn film man inte hinner se, så skall man då kunna tanka in livesändningen in i datorn med bibehållen kvalité.
Då gärna med S-Video som lägst, vilket båda dessa modeller har också.

Men är det rätt prylar att satsa på får man verkligen samma bild när man kommer spela upp detta när det är bränt än att bränna på en DVD direkt från TV´n

Jag har kollat in dessa 2 prylar
http://www.elgato.com/products/eyetv200.html

Samt denna
http://www.digitalinn.se/DID10/index.html

Vilken är att föredra ?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-06 12:18

Jag har en stationär DVDbrännare istf VHS och är mycket nöjd med den.
De kostar lite mer men omaket att ta in det i datorn, ev redigera och sen komprimera för att till slut bränna tar för mycket tid och kraft för min del. Nästa gång köper jag en med hårddisk också.

• Medlem
  • 2004-02-06 14:13

Vad kostar en stationär DVD-brännare? Jag kan bara hålla med om att det i de flesta fall är omständligt att gå via en dator, men priset spelar ju en viss roll.

Ursprungligen av stfm:

Vad kostar en stationär DVD-brännare? Jag kan bara hålla med om att det i de flesta fall är omständligt att gå via en dator, men priset spelar ju en viss roll.

5.000 - 12.000 Kr beroende på om man vill ha en hd el inte

• Medlem
  • 2004-02-06 14:21
Ursprungligen av motif:

5.000 - 12.000 Kr beroende på om man vill ha en hd el inte

Oj... 7000:- för ett hårddiskgränsnitt alltså? Ja, då förstår jag varför man vill bygga på datorn istället. Men det funkar väl att ha en DVD-RW, som man spelar över?

Blir det VOB-filer, DV-filer, eller vanliga MPEG-2?

1
Bevaka tråden