Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ericsson kör med keynote!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kollade snabbt på TV4 nyheter tidigare ikväll och såg Ericsson chefen säga ett par ord... Jag tyckte jag såg keynote "typiska" Cubetransitioner på deras slides. Har någon annan tillverkare av presentations program samma "cube" effect eller kan vi utgå ifrån att Steve har fått en till polare som kör med Keynote. :rolleyes:

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-02-06 20:04

Verkar lite lurt... Men med Salling clicker, Z600 och en Powerbook så varför inte!?!

Kolla in inslaget i RealPlayer:
http://www.tv4.se/nyheterna/smilgen.asp?file_id=3204&index_id=24775

• Oregistrerad
  • 2004-02-06 20:24

Helt klart Keynote!
Rörelsen är identisk och företagsbroilern i mitten håller en Ericsson i handen med vilken han byter bild.

Min reaktion vid inslaget kan sammanfattas med:
" :eek: Kan det ha varit? Näee... Jo, Keynote! "

Skulle vara kul att veta om någon gick fram och frågade honom hur han gjorde de där snygga PowerPoint-effekterna

Klart Keynote.

Jag blir fortfarande smått fascinerad när jag ser hur fula powerpoint-presentationer egentligen är. Skuggorna är hårda, ingen anti aliasing, gräsliga typsnitt och ingen transparens. Dessutom verkar alla vilja ha de "roliga" standard "tecknade gubbarna" som t.ex. pekar på en glödlampa för att symbolisera en idé. Urk.

Keynote, som Ericsson utan tvekan använder, är så otroligt mycket snyggare och modernare. En kompis kompis som jobbar som utvecklare på Ericsson sa en gång "Jag tycker inte om Mac, men de har så jäkla bra implementation av bluetooth."

Ciryon

1
Bevaka tråden