Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cubase trubbel

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-07 03:06

Jag fixade med min power mac g4 och cubase för nån vecka sen. Brände ned Cubase.cpr filerna på cd och aif filerna på en annan skiva. Provade sedermera att öppna låtarna och då kom det upp att diverse filer saknades. Petade då in skivan med de filerna och donade lite menjag blir inte klok...har jag gjort fel från början eller skall man importera dem på ngt speciellt vis? Man tycker att det mesta iaf borde förlja med cpr:en.

Väldigt tacksam för hjälp och tips!

Ursprungligen av Stuvemark:

Jag fixade med min power mac g4 och cubase för nån vecka sen. Brände ned Cubase.cpr filerna på cd och aif filerna på en annan skiva. Provade sedermera att öppna låtarna och då kom det upp att diverse filer saknades. Petade då in skivan med de filerna och donade lite menjag blir inte klok...har jag gjort fel från början eller skall man importera dem på ngt speciellt vis? Man tycker att det mesta iaf borde förlja med cpr:en.

Väldigt tacksam för hjälp och tips!

Har du fått med Edit filerna ?+
Om du har ändrat så ligger de audiofiler i en mapp som heter Edits.
En annan mapp är den som heter Imagesmapp där filer kan heta så här Audio 02_02.peak det är de filer som håller koll på vart i inspector fönstren ljudspåren skall ligga så det inte är huller om buller vilket det blir om du inte har dessa filer.

Hoppas du får ordning på det.

Cubase är som bäst när det funkar

1
Bevaka tråden