Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

pthitunesnotifier någon?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-09 22:47

då flera har velat ha tag på den och att den inte går att ladda ner från de officiella sidorna längre så kan pthitunesnotifier kan hittas hemma hos mig ett litet tag framåt...

http://82.182.92.197/~pointles/PTHiTunesNotifier.sit

it's small... it's free and it's beautifully uninterruptive

• Medlem
  • 2004-02-09 23:00

Jag slängde faktiskt mitt igår då jag har testat Synergy som fungerar bättre under 10.3. Det kostar visserligen, men bara 5 bucks! Väldigt likt pth men med fler finesser, tex att man kan högerklicka på fjärren och få upp fler kommandon.

• Oregistrerad
  • 2004-02-09 23:03

well... om man högerklickar på kontrollen i pth och sedan klickar kortkommandot commando+,
så får man upp en hel hög med inställningar. Bl.a finns 'universella' kortkommandon för itunes.
Lite härligt att sitta i safari och klicka ngra knappar så ploppar musiken igång och låttiteln tonar upp i vänstra hörnet... mycket vacker gjort + billigt skadar inte

Ursprungligen av Jonny Larsen:

well... om man högerklickar på kontrollen i pth och sedan klickar kortkommandot commando+,
så får man upp en hel hög med inställningar. Bl.a finns 'universella' kortkommandon för itunes.
Lite härligt att sitta i safari och klicka ngra knappar så ploppar musiken igång och låttiteln tonar upp i vänstra hörnet... mycket vacker gjort + billigt skadar inte

Det där med att kommando-komma fick upp inställningar var ju inte så självklart, men nu gillar jag programmet desto mer. Tackar! Det funkar ju nästan lika bra som Synergy och det är ju alltid trevligt med gratis.

• Oregistrerad
  • 2004-02-10 16:48
Ursprungligen av HankPank:

Det där med att kommando-komma fick upp inställningar var ju inte så självklart, men nu gillar jag programmet desto mer. Tackar! Det funkar ju nästan lika bra som Synergy och det är ju alltid trevligt med gratis.

De la ju ner utvecklingen och hann inte göra 10.3 vänliga program... allt funkar ju till 99%

• Medlem
  • 2004-02-10 22:38
Ursprungligen av Jonny Larsen:

De la ju ner utvecklingen och hann inte göra 10.3 vänliga program... allt funkar ju till 99%

Näää, min kraschade en hel del när jag bytte till 10.3. Dessutom så går det inte att byta utseende på knapparna och flytta låtrutam utan att hacka programmet. Jag är lat, det fick bli synergy istället.

• Medlem
  • Tjörn
  • 2004-02-10 00:54

Vad gör programmet för något då?

• Medlem
  • 2004-02-10 01:49

Det är en fjärrkontroll till iTunes, ligger i menyraden med bakåt/play/framåt knappar. Dessutom så visar det låttitel album osv i en ruta (snygg!) som tonar in/ut ungefär som på mtv/ztv. Fungerar dock sämre i 10.3 men har fördelen att det är gratis, annars gör Synergy samma sak och lite till, fast det kostar. Så här ser synergy ut, notifier ser i princip likadant ut.

man kan inte få bort pop-up rutan på något sätt ?

• Oregistrerad
  • 2004-02-10 16:47
Ursprungligen av bodybag:

man kan inte få bort pop-up rutan på något sätt ?

då skulle man ju ta bort ca 50% av poängen med programmet men man kan nog plocka bort det i inställningar alt.använda ngn annan... kanske ngn typ x-tunes... den är vakcer. Finns på versiontrakcer.

1
Bevaka tråden