Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snuvad på pengar för tillbakaskickad nätadapter!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-10 22:51

Jag fick idag se att Apple har dragit 822 kr och 11 öre från mitt konto. Det måste vara för en defekt nätadapter till AluBook 15 som jag skickade tillbaka dagen efter att jag fick en ny hemkörd av UPS. Jag bokade tid med UPS och en kille kom enligt avtalad tid och hämtade kartongen med den gamla adaptern. Jag fick inget kvitto på det, men han sa att det inte behövdes.

Nu har alltså Apple dragit drygt 800 spänn för adaptern som jag har skickat tillbaka. Jag har inte kunnat ringa varken Apple eller UPS eftersom de hade stängt för dagen.

Är det någon som har råkat ut för nåt liknande?

För övrigt så måste jag skicka tillbaka min dator för skärmbyte. Trist. Vågar man lita på UPS? eller Apple?

Tips om du ska skicka datorn:

När transportföretaget kontaktar dig om tid för hämtning bör du kunna be att de mailar ett ifyllt hämtningsunderlag till dig först, dvs ett av dom ifyllt dokument med flera snarlika ex varav du fäster ett på paketen, ett ber du budet skriva på vid hämtning och så spar du det som kvitto och eventuella återstående ex ger du till budet. Så brukar det fungera och naturligtvis ska du alltid ha ett kvitto när du lämnar ifrån dig varor som du har betalat för.

• Oregistrerad
  • 2004-02-11 12:58

Jag är inte särskilt van vid budfirmor utan brukar oftast få släpa hem grejor från posten. Tack för tipsen!

JAg har fått bekräftat från UPS att paketet är levererat den 20/1. Mycket märkligt. JAg ska klämma åt det där fruktbolaget så snart jag har fått faxet från UPS.

1
Bevaka tråden