Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari 1.0 v60

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-02-13 02:37

Skit! Kommer inte in på CDON

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-13 11:52

Nytt i den här versionen ellerhur

Bild 1

Bild 2

Edit: Fixad till länkarna plus text

[ 13. februari 2003, 11:58: Meddelandet ändrat av: acke ]

Markera text, ctrl eller högerklicka och sök i google på den markerade texten är väl nytt?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: thevil:
Markera text, ctrl eller högerklicka och sök i google på den markerade texten är väl nytt?

Inte nog med det, när man gjort en googlesökning och sedan trycker äpple-f står sökordet redan i sökrutan.

• Oregistrerad
  • 2003-02-14 23:43

Är det nån som vet hur man får Safari att funka med SE-banken? Jag har för mig att det går att fixa tiil, men hur?

Jösses vad snabbt det är i jämförelse med Explorer, man häpnar! Saknar fortfarande autofill och SEB som sagt ...

• Medlem
  • Nacka
  • 2003-02-15 01:50
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Soundgeek:
Är det nån som vet hur man får Safari att funka med SE-banken? Jag har för mig att det går att fixa tiil, men hur?

Jösses vad snabbt det är i jämförelse med Explorer, man häpnar! Saknar fortfarande autofill och SEB som sagt ...

Vad gäller SEB så är väl det enda rätta att SEB själva börjar tillåta trafik ifrån Safari, det är väl inte vi som ska behöva göra något.
Det som kan göras ifrån vår sida är att ringa till SEB och informera dem om att vi vill att Safari skall stödjas.

Den "fulväg" man kan ta är att få safari att påstå sig vara någon annan browser än vad den är. Så att istället för att skicka "Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X; sv-se) AppleWebKit/60 (like Gecko) Safari/60" så skickar den en signatur ifrån t ex IE.

För att ändra på sådant i Safari bahövs Safari Enhancer.

/arvid

edit: la till länk till Safari Enhancer

[ 15. februari 2003, 02:15: Meddelandet ändrat av: arvid. ]

• Medlem
  • Nacka
  • 2003-02-15 01:52

Safari klara nästan alla av W3C´s CSS tester! Starkt av Apple!

/arvid

• Medlem
  • Nacka
  • 2003-02-15 02:02

Fast det finns tydligen en del saker som fortfarande inte fungerar...

/arvid

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-02-15 09:40

Chimera funkar fint hos SEB,så behovet av MS explorer är inte så stort längre.

Tids nog fungerar säkert Safari också.

• Medlem
  • International user
  • 2003-02-15 15:17
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: arvid.:
[QB]Den "fulväg" man kan ta är att få safari att påstå sig vara någon annan browser än vad den är. Så att istället för att skicka "Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X; sv-se) AppleWebKit/60 (like Gecko) Safari/60" så skickar den en signatur ifrån t ex IE.

Fick lite buggar med Safari (identifierad som Mozilla) och SEB. Bla, "Sidan laddas" bilden ligger uppe hela tiden, men det funkar att betala räkningar.

Bevaka tråden