Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xerox DocuColor under Panter

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har efter lång tvekan tagit steget från 9:an till OS X och Panter på vår produktionsmaskin kopplad till en Xerox DocuColor 1632. Har tagit hem och installerat den drivrutin PPD för X som Xerox har på sin hemsida. Har också testkört den under Jaguar och det gick fint, men i Panter vill det sig inte! Problemen visar sig i första hand i InDesign 2.02 och Photoshop 7.01. I stort sett varje gång utskrift ska ske och intällningarna ska justeras krachar programmet och utskriften avbryts!
Har testat utskrift via Apple Talk och IP utskrift, men det blir ingen skillnad.
Det verkar dock som utskrift från t.ex. Apple Works, Entourage mm fungerar, så jag tänkte testa att ladda ner demo ac Adobe CS, men det gick inte att tanka hem verkar det som... (Väntar på min svenska version)
Har varit i kontakt med Xerox support utan att få någon lösning...
Finns det någon där ute som kör InDesign 2 på DocuColor 1632 under Panter med fungerande resultat?
Martin

Har du uppdaterat systemet till 10.3.2? Den uppdateringen löste en hel del problem med utskrifter hos mina kunder.

Jo, en helt ny 10.3.2 och disken nyformaterad och fräch! Har också reparerat behörigheter efter installationen...
Martin

1
Bevaka tråden