Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCal

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2002-09-10 11:03

Vore intressant att höra vad folk har för åsikter om iCal nu när det finns att ladda ner skarp version från iDisk.

Det är snart hemma.. Ska bli kul att prova det, nu saknas bara iSync så jag kan ladda över allt till min T68.

Ska bli intressant att jämföra med existerande "PIM-program" som t.ex. Personal Organizer.

• Medlem
  • International user
  • 2002-09-10 11:12

Praktiskt att kunna dela kalendrar i företaget utan att det krävs en exchange server. Allt vi behöver nu är en WebDAV server (om vi inte vill använda .mac)

Vad otroligt segt det går att ta hem...

Känns som att för att jag skulle vilja betala för .Mac så skulle just såna här saker behöva fungera lite smidigare (dvs snabbare).

Hemma !

Ingen svensk version dock - än...

/ D

• Medlem
  • Värnamo
  • 2002-09-10 11:45

Kan bli en bra ersättare till palm destop om ni isync funkar med Palm vill säga.

• Medlem
  • Värnamo
  • 2002-09-10 11:49

Glömde säga att de som har problem med nedladdningen av iCal kan ladda ner den på
www.macnytt.com

Det verkar ju riktigt kul! Bara iSync som fattas nu, så har man en komplett PIM-suite på macen.

Väldigt fräckt med webb-kalenderna. Men synd att det inte finns så många svenska kalendrar. Finns det ingen som kan övertyga TV-bolagen att lägga ut TV-programmen som .ics filer t.ex.? Skulle vara suveränt!

Ciryon

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: lilledanne:
Ingen svensk version dock - än...

Finns här: http://www.apple.com/se/ical/download/

Man behöver inte registrera heller, som man måste på amerikanska sidan, utan klicka bara på "Hämta iCal".

Nää..men svenska som språk - det funkar inte med versionen man laddar ner från apple.se heller... sådeså !!

/ D

hur gör man för att synca kalender till sin ipod, eller måste man ha isync till det?

Exportera kalendern i vCal-format till mappen calendars på ipoden. Funkar även med Palm Desktop för den som har sin kalender där. Går också alldeles utmärkt att flytta kalendern från PD till iCal på det sättet.

• Oregistrerad
  • 2002-09-10 16:26

Hur fanken ser man sina kolleger? Vi kör 10.2 och ändå så dyker vi inte upp hos varandra.... *hmmm* Fler som testat opch inte fått det att funka?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
Hur fanken ser man sina kolleger? Vi kör 10.2 och ändå så dyker vi inte upp hos varandra.... *hmmm* Fler som testat opch inte fått det att funka?

Du måste spara kalendern på .Mac eller en WebDAV server och sen välja Subscribe. Så fattade jag det i alla fall.

Ciryon

• Oregistrerad
  • 2002-09-10 17:17

Jag som ville det skulle funka med Rendezvous! Men jag får väl snällt vänta... Annars hade det varit en killerapp som tom Chefen skulle uppskatta!

Går det att köra en sån där Webdav server på en Mac OS X server eller?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-10 21:00
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Anders Täpp:

M-hm.
http://www.opensource.apple.com/projects/darwin/1.2/source/other/apache_mod_dav- 1.0.1-6.tar.gz

Tror jag såg nån artikel om det här nånstans förut, men minns inte var.

Har inte testat själv, men det ska väl inte vara någe problem...

Tjusigt!

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2002-09-10 21:09
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Anders Täpp:

Ställde samma fråga för några dagar sen. Kolla i den
här tråden så får du det förklarat hur man gör.

Supertjusigt !

1
Bevaka tråden