JA! är väl det första jag kommer att tänka på.
Jag har nu haft den ett par dagar och det är KUL.
Anser mig själv vara en rätt van datoranvändare, men det var länge sedan (om någonsin) som
jag känt den lustkänsla som jag nu har framför "burken".
Eftersom jag var i princip helt ny inför Mac och OS X så visste jag inte riktigt
hur jag skulle "reagera", men var trots det rätt säker på att den skulle passa mig.
Än så länge kan jag säga att jag hade helt rätt. Har dock nå´n sorts navelsträngs-
ångest kombinerat med tidsbrist som gjort att jag fortfarande har massor med grejor kvar på PC´n.
Jag har hela tiden innan köpet känt att; -Jo men jag måste nog ha kvar en PC att jobba med också, men Macen får bli min primära maskin.
När jag nu börjat utforska systemet (OS X) lite mer så har jag svårare och svårare att se skäl till
varför jag egentligen skulle behöva ha en pc på bordet också (annat än att jag gillar datorer då och
inte har något egentligt emot W2K). Iofs har jag en del programvaror på PC´n som jag behöver också.
Än så länge har alltså Macen överträffat mina förväntningar. Jag trodde att allt skulle vara snyggt,
lättförståeligt och kul, men inte i denna utsträckning.
Så till alla er andra funderare kan jag bara säga som de flesta andra switchers här på 99mac;
Har du råd så köp!
MVH
// Danne