Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple-reklam om GarageBand - NOT!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I morse sändes en liten reklam-snutt på 4:an om någon applikation som får din son att bli virtuos på något instrument.

Med denna mjukvara kan han uttrycka sig klassiskt eller rockigt.
Osv, osv...

Skithäftigt tänkte jag, Apple gör reklam för GarageBand, lysande!

Men sen kom slut-texten, Microsoft och så något om att de gör programvaror för att du ska kunna uttrycka dig.

Kändes som en spark i skrevet när Microsoft-loggan dök upp

Vad har MS gjort på sista tiden som påminner om GB?
Det verkar mera som att man vill sno åt sig lite av ljuset som GB har fått.

• Medlem
  • 2004-02-12 11:06

Så vitt jag vet har de ingen sån programvara. Det är en väldigt dålig reklamfilm, så jag är glad att Apple inte ligger bakom, men jag antar att de snackar rent allmänt om vad en dator kan göra. Väldigt konstigt är det, hur som helst.

Tycker hela den reklamen känns väldigt microsoftig. Känns som windows är fel operativsystem om man vill vara kreativ.

Ciryon

• Medlem
  • 2004-02-12 12:53

Kanske fel forum, men jag blir alldeles knottrig av all reklam som börjar med "Thomas har..." eller "Du är 9 månader gammal och..."

Aaargh... jag skiter i Thomas och jag är absolut inte 9 månader gammal.

Likadant med bilder som M$ använder i annonser och på webbplatser - får mig ofta spyfärdig genom sin politiska korrekthet och påklistrade måbra-känsla. Som den "lagom" etniska high five-bild som stoltserar högst upp på denna sida:
http://www.microsoft.com/office/greatmoments/default.asp

1
Bevaka tråden