Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utskrift från iCal?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För att få snabba översikter (på papper) brukar jag skriva ut månadsvyn från iCal och klappa upp på väggen. Problemet är då att man bara får med de första orden i varje bokad aktivitet. Finns det något sätt att få utskrifter från "sökvyn" där aktiviteterna presenteras i sin helhet, alternativt ställa teckenstorleken så att mer information får plats på varje dag i månadsvyn?

• Oregistrerad
  • 2004-03-05 00:43

Första orden i aktiviteten? Man (jag) får bara första delen på rubriken. Har dock en lösning på få hela rubriken iaf. Gå in under utskriftsformat och välj ett större papper säg A3 eller något som är större än normalt, välj sedan skriv ut, men välj sedan att plocka ut utskriften till PDF i stället för på papper. Nu får man med hela rubrikerna, sen kan man skriva ut i normal utskrift, fast man blir tvungen att skriva ut i skala ner utskriften så den passar på papperet. Någon smidig lösning känner jag dock inte till. Jag får bara upp rubrikern även i sökvyn, hur har du löst det för att på även anteckningarna till aktiviteten?

Jag tackar för det tipset, det låter ju i alla fall som en lösning som fungerar. Vad beträffar sökvyn så är det naturligtvis precis som du säger att man bara får upp rubriken (jag lägger nästan bara text där) och inte texten från anteckningar.

Tack igen!

• Oregistrerad
  • 2004-03-05 12:21

Någon som har något bra skript för att plocka ut anteckningarna med rubrik och datum för utskrift? Gör man några längre planneringar i kalendern så är det ju varken kul eller direkt praktiskt att ha hela planneringen i rubriken. Riktigt bra vore det om man fick välja tidsintervall och kalender också. Som det är nu så har jag en kalender med tvprogram, men den känns rätt onödig att få ut på papper.

1
Bevaka tråden