Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spyware?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-12 17:36

Beställde en ibook i går och sitter nu och räknar minuterna tills den borde komma. . .

Har precis utsatts för en j*kla massa spyware program i min pc och jag undrar nu om man upplever samma problem med en mac?

Finns det några bra program som jag direkt bör ladda ner i min ibook för att slippa sådana problem?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-02-12 18:06

spyware existerar inte i os x, samma sak gäller virus så kän dig lugn

Ursprungligen av Buckner:

spyware existerar inte i os x, samma sak gäller virus så kän dig lugn

Eller, jo, spyware som så finns ju. Men skillnaden är att det i så fall måste installeras med rättigheter. Det kan inte "bara hamna där". Det finns program som säger sig ta bort dem. Men jag har aldrig hört talas om ett äkta spyware på Mac OS X förutom dessa två program som spionerar på användarna: Spector och Keyboard Spy.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Eller, jo, spyware som så finns ju. Men skillnaden är att det i så fall måste installeras med rättigheter. Det kan inte "bara hamna där". Det finns program som säger sig ta bort dem. Men jag har aldrig hört talas om ett äkta spyware på Mac OS X förutom dessa två program som spionerar på användarna: Spector och Keyboard Spy.

Det bör nog förtydligas att det där var "spyware" program som man SJÄLV installerar om man av någon anledning vill spionera på den som använder ens dator.

Ciryon

Ibland undrar man ju vad man har gjort, då kan det vara bra att kunna spionera på sig själv:D

• Oregistrerad
  • 2004-02-12 20:32

ja det måste ju vara till väldigt stor hjälp om man lider av personlighetsklyvning och inte riktigt litar på en av sina personligheter

Om man inte litar på någon av dem är det ännu bättre:D

• Oregistrerad
  • 2004-02-12 22:44

ja det är ju faktiskt sant! alla kontrollerar alla i personen i fråga

Ny slogan: "Vet du vad du gör när du är ute på nätet? Vill du veta vad du och dina andra jag gör? Använd <sätt-in-lämpligt-spyware-program-här>"

1
Bevaka tråden