Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan någon förklara för mig...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som datoransvarig på mitt jobb, där vi dessvärre (dock innan jag började jobba där, till mitt försvar) för snart två år sedan slängde ut ett gammalt och illa fungerande Macsystem till förmån för ett bättre (läs: billigare) & nyare Windowssystem. Nåväl, allt har inte varit jättekass (och jag har i alla fall fått behålla en Mac för allt hemsidesarbete/layoutarbete jag håller på med) men nu har en efter en av maskinerna börjat få rejäla mjukvaruproblem med lilla XP som vi kör och alla burkar kräver nyinstallering. När jag installerade första burken konstaterade jag att det första man fick göra efter nyinstallation var att installera 78 (just det, sjua-åtta) mer eller mindre kritiska säkerhetsuppdateringar för att inte datorerna skulle drabbas av diverse hemskheter.

Min fråga är således: Hur i h-e blev den här undermåliga produkten världsstandard och varför har ingen krävt Microsoft på ersättning för alla problem/förlorad information/förlorad arbetstid som Windows ställer till med. Hade det hänt antar jag att Microsoft hade kursat snabbare än ett Windowsvirus sprids...

Ursäkta min gnälliga ton, men jag måste bara få avreagera mig. 12 maskiner nyinstallerade, tre arbetsdagar i soptunnan...

Många försörjer sig på att göra det du gjort de tre dagarna.

Allvarligt talat så beror det för det mesta på att folk inte känner till att det finns alternativ och att de faktiskt fungerar väldigt väldigt bra. Det betyder också att väldigt många på fullt allvar TROR att "så där beter sig datorer, ingenting att göra något åt.".

Ciryon

• Oregistrerad
  • 2004-02-12 19:32

'offensiva' affärsmetoder comes to mind...

/jensa

Om datorerna är lika så kan du inte installera på en och gör in ghost kopia till de andra?

Eller funkar inte det?

/me hatar när teknikerna har gjort en ghostskiva och så lägger de in allt på alla datorer.
Och efter et tag märker man att de glömt små saker. QuickTime var inte installerat, Shockwave plugin saknas, osv osv.
Givetvis har man sen inte heller behörighet att installera dessa program som teknikerna glömt. Och påpekar man det så är ju allt givetvis jätte jobbigt. heh

1
Bevaka tråden