Som datoransvarig på mitt jobb, där vi dessvärre (dock innan jag började jobba där, till mitt försvar) för snart två år sedan slängde ut ett gammalt och illa fungerande Macsystem till förmån för ett bättre (läs: billigare) & nyare Windowssystem. Nåväl, allt har inte varit jättekass (och jag har i alla fall fått behålla en Mac för allt hemsidesarbete/layoutarbete jag håller på med) men nu har en efter en av maskinerna börjat få rejäla mjukvaruproblem med lilla XP som vi kör och alla burkar kräver nyinstallering. När jag installerade första burken konstaterade jag att det första man fick göra efter nyinstallation var att installera 78 (just det, sjua-åtta) mer eller mindre kritiska säkerhetsuppdateringar för att inte datorerna skulle drabbas av diverse hemskheter.
Min fråga är således: Hur i h-e blev den här undermåliga produkten världsstandard och varför har ingen krävt Microsoft på ersättning för alla problem/förlorad information/förlorad arbetstid som Windows ställer till med. Hade det hänt antar jag att Microsoft hade kursat snabbare än ett Windowsvirus sprids...
Ursäkta min gnälliga ton, men jag måste bara få avreagera mig. 12 maskiner nyinstallerade, tre arbetsdagar i soptunnan...