Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer T630?

Tråden skapades och har fått 88 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-03-03 16:26

Jag va inne på Teknikmagasinet igår och de hade både vita och svarta, köpte mig dock en vit för att vara lite iBook-lik.

Jag såg att folk har haft problem att konfigurera för MMS/GPRS. Jag måste dessvärre ansluta mig till denna lilla skara. Är det någon vänlig själ som kan beskriva hur ni gjorde för att få igång det? (Comviq/Tele2) Deras anvisning på hemsidan gav ingen vidare lösning..

Mvh Christofer

  • Medlem
  • 2004-03-03 17:37
Ursprungligen av Mr.Kongo:

Jag va inne på Teknikmagasinet igår och de hade både vita och svarta, köpte mig dock en vit för att vara lite iBook-lik.

Jag såg att folk har haft problem att konfigurera för MMS/GPRS. Jag måste dessvärre ansluta mig till denna lilla skara. Är det någon vänlig själ som kan beskriva hur ni gjorde för att få igång det? (Comviq/Tele2) Deras anvisning på hemsidan gav ingen vidare lösning..

Mvh Christofer

Gå in här: http://www.comviq.se/comviqgolive/
Klicka på kom igång med Comviq GO LIVE! och sedan på bilden där det står "COMVIQ GO LIVE! ENKELT OCH SNABBT."
Sedan är det bara att följa anvisningarna.

/majk

  • Oregistrerad
  • 2004-03-03 17:49

Jo precis så trodde jag det var. Men man kommer då till en manuell installationsprocess. Och det är denna som jag inte får att stämma. Det är sista steget som ställer till det för mig. Det står att man skall kontrollera/skriva i en adress. Men trots att jag gjor det så fungerar det inte.

//Christofer

Ursprungligen av Mr.Kongo:

Jo precis så trodde jag det var. Men man kommer då till en manuell installationsprocess. Och det är denna som jag inte får att stämma. Det är sista steget som ställer till det för mig. Det står att man skall kontrollera/skriva i en adress. Men trots att jag gjor det så fungerar det inte.

//Christofer

I så fall har du klickat på manuella inställningar. Det skall du inte göra. Strax ovanför har du en knapp, som senare ger dig ett sms (eller2) När dom kommer, acceptera bara, så är allt klart.

Nu har ja min fina T630 liggandes på sin första laddning, det brukar ju stå i boken hur länge man ska ladda (typ 12h eller liknande) men de står bara "vänta i cirka 4 timmar eller tills ikonen visar att batteriet är helt laddat"

Hu länge laddade ni era T630 första gången? Så man inte tappar batteritid etc..

Ursprungligen av Johan S:

Nu har ja min fina T630 liggandes på sin första laddning, det brukar ju stå i boken hur länge man ska ladda (typ 12h eller liknande) men de står bara "vänta i cirka 4 timmar eller tills ikonen visar att batteriet är helt laddat"

Hu länge laddade ni era T630 första gången? Så man inte tappar batteritid etc..

Det här är säkert hundrade gången jag säger det på det här forumet, men det är bara NiMH-batterier som måste tränas in. Litiumbatterier bör man lämpligen ladda tills ikonen visar att batteriet är laddat, men har man bråttom är inte det en absolut nödvändighet heller. I övrigt gäller de vanliga tumreglerna för litiumbatterier (undvik att köra batteriet i botten, förvara det svalt, etc.).

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-03-11 23:13
Ursprungligen av Samuel K:

Det här är säkert hundrade gången jag säger det på det här forumet, men det är bara NiMH-batterier som måste tränas in. Litiumbatterier bör man lämpligen ladda tills ikonen visar att batteriet är laddat, men har man bråttom är inte det en absolut nödvändighet heller. I övrigt gäller de vanliga tumreglerna för litiumbatterier (undvik att köra batteriet i botten, förvara det svalt, etc.).

Konstigt. När jag köpte min T630 sa expediten: - Kom ihåg att den skall laddas läääänge första gången

Så, sa hon fel till mig då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-10 18:18

Jag laddade ca 16 timmar, har hört att det är lämpligt. Better safe than sorry..

  • Oregistrerad
  • 2004-03-10 18:21

Man brukar säga 14h när det kommer till laddbara batterier. Men detta gällde främst när det var NiMh battier. Dessutom gällde att man endast skulle ladda när batteriet var helt urladdat. Jag har för mig att det inte spelar så stor roll numera när det är Li-ion batterier. Men som Alfa skrev så skadar det inte att ladda extra länge.

Man blir ju så sugen på att börja leka med den när man väl köpt den, vill inte att den ska ligga där och bara ladda

jobbiga problem sånna hära..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-10 19:21

Jag startade dock telefonen redan efter 5 timmar. Den fortsätter ju att ladda medan den är igång. Gjorde jag fel nu?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-10 19:22

Hehe, nä så sant. "Men den som väntar på något gott..." (Och det gör du!!)

Förresten, någon som vet om var man hitta Teman till sin T630? Vore ju snyggt med nåt Panterliknande

Ursprungligen av Mr.Kongo:

Förresten, någon som vet om var man hitta Teman till sin T630? Vore ju snyggt med nåt Panterliknande

Det är bara att ta samma teman som till T610, vilket det finns väl en miljard av på nätet, ungefär

Tips om bra OS X-teman finns i gamla trådar om teman till T610 vill jag minnas, det är bara att du söker lite.

Men ett tips kan du få redan nu: ett bra ställe att börja på är ju MyT610s temasida, där kan du t.ex. hitta detta OS X-tema.

Ursprungligen av Adrian B:

Det är bara att ta samma teman som till T610, vilket det finns väl en miljard av på nätet, ungefär

Tips om bra OS X-teman finns i gamla trådar om teman till T610 vill jag minnas, det är bara att du söker lite.

Men ett tips kan du få redan nu: ett bra ställe att börja på är ju MyT610s temasida, där kan du t.ex. hitta detta OS X-tema.

Kan man använda teman till 610? Är det inget som skiljer?

Ursprungligen av ill_chrill:

Kan man använda teman till 610? Är det inget som skiljer?

Så vitt jag vet är det lika. Telefonerna är ju väldigt lika rent allmänt och upplösningen på skärmen och uppbyggnaden av menyerna och sånt verkar vara exakt lika. Jag vet ingen som haft problem att använda T610-teman till T630 (och som gammal T610-användare fick jag många frågor av mina kompisar som är nyblivna T630-ägare ).

  • Oregistrerad
  • 2004-03-11 11:25

Tack så jättemycket! Finns hur mycket gott som helst för T630 där! Kungligt! Du är "Dagens Hjälte"

Ursprungligen av Mr.Kongo:

Tack så jättemycket! Finns hur mycket gott som helst för T630 där! Kungligt! Du är "Dagens Hjälte"

Ingen orsak, kul att kunna hjälpa till

  • Oregistrerad
  • 2004-03-12 00:36

Prova, det märker du nog. Men kolla här annars: http://www.myt610.net/t630/ Där har du mängder av spel, bilder osv...
.

jag lät den ligga och ladda en hel dag. sedan laddade jag om den först när batteriet var heldött. kalla mig old school.
har dock problem med att få igång comviq go live, får inga sms skickade av comviq. det kommer bara en sida där det står hum man ska göra det hela. manuellt. har försökt tre gånger nu och det funkar inte alls. funderar på vodafone nu istället.

Ursprungligen av anders gbg:

jag lät den ligga och ladda en hel dag. sedan laddade jag om den först när batteriet var heldött. kalla mig old school.
har dock problem med att få igång comviq go live, får inga sms skickade av comviq. det kommer bara en sida där det står hum man ska göra det hela. manuellt. har försökt tre gånger nu och det funkar inte alls. funderar på vodafone nu istället.

Jag fick heller inga sms ifrån comviq. Vad är det som inte fungerar? Jag kan kolla hur jag fyllt i mina uppgifter. Jag gjorde i och för sig som det står på Comviqs hemsida. Har du kontantkort eller abonnemang?

//fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-17 10:10

Jag tappade min T630 på mattan igår, från ca halvmeters höjd. Halva fronten lossnade från sina fästen och skärmbelysningen slocknade. Som tur var gick den att trycka ihop igen, och belysningen fungerade igen efter omstart. Vill inte tappa den igen dock. Kändes inte alls som en bra konstruktion.

Vad har ni för batteritider på era T630's?

Med och utan bluetooth igång..

Ursprungligen av Johan S:

Vad har ni för batteritider på era T630's?

Med och utan bluetooth igång..

Jag brukar ladda varannan eller var tredje dag. Första dagen när jag pillade mycket med BT räckte batteriet bara en dag. Nu stänger jag alltid av BT när jag inte är i närheten av datorn eller har behov av det. Jag uppfattar batteriet som lite sämre än vad jag hade väntat mig.

//fredrik

Jo, lite spontant sådär bara efter nån vecka så tycker jag att batteriet är sämre än på min T68

  • Oregistrerad
  • 2004-03-17 14:14

Jag får nog skriva under på den listan också. Mitt håller ca fyra dagar med "normalt" användande, BT vid behov och normalt telefonerande. Men jag har bytt batteri en gång. Det första jag hade räckte bara i två dagar trots försiktigt användande. Tror att skärmen är den stora tjuven jämfört med t.ex T68?

Förmodligen, TFT drar väl antagligen mera kräm än va de nu var innan..

Det kan mycket väl vara skärmen, jag är dock inte så insatt i detta! Personligen använder jag BT mycket mer nu än med min t68i också, då jag inte haft någon BT-adapter innan jag skaffade t630. Det finns dock andra fördelar med t630 än t68i som till viss del väger upp det kassa batteriet...

//fredrik

Senast redigerat 2004-03-17 17:30

jag har inget problem med att ladda min var fjärde dag. men jag håller med om att den känns ömtålig. äntligen har jag lyckats få igång mms. men det kändes krångligt. sedan har jag fattat att om man har ett kontantkort i så kan man inte tanka hem sin e-post från sitt .mac konto. det är ju sjukt segt alltså,

men telefonen är ju grym!

  • Oregistrerad
  • 2004-04-07 11:08

Hej!! Jag undrar vilken version av programvaran ni nyblivna T630 ägare har?

Mvh Kongo

Bevaka tråden