Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta licensnummer i Office vX

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-12 18:21

Är det någon som vet hur man gör för att byta serienumret i office vX. Problemet är att jag lyckades skriva in ett serienummer som någon annan hade på jobbet. Jag har nu fått ett nytt serienummer (Jag har köpt det, inget pirat!!!), men det funkar inte att byta det? Det finns med en avinstallerare på CD:n, men det funkar inte för den tar bara bort programmet, inte serienumret.

Jag pratade med Microsoft support och de sa att jag var tvungen att formatera hårddisken (De visste inte 100%), men det MÅSTE finnas någon annan lösning.

/CG

PS Jag vet att diskussionen har körts innan, men det fanns ingen legal lösning för det vill jag ha nu när man har köpt programmet.

• Oregistrerad
  • 2002-09-12 19:09

Jag har samma problem pga. samma anledning.

Funkade inte att ta bort inställningarna i library iaf.

Prova med att kasta mappen Microsoft som finns i din användare /Library/Preferences/

Kan räcka med att kasta filen "Carbon Registration Database"

Du behöver eventuellt också kasta Office mappen. Om det inte räcker med att kasta filen eller hela mappen se då till att båda är borta innan du installerar om Office. Regnumret kan finnas i båda mapparna och "smitta" av sig.
Det finns en osynlig fil någonstans också men jag tror inte att du behöver kasta den. Det hjälpte i alla fall inte tidigare att bara kasta den.
Hade dessa problem tidigare då jag böt från enanvändarversion till "vad den nu heter version" som inte kollar över nätverket.

[ 12 September 2002, 21:32: Meddelandet ändrat av: Micke W ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-12 21:26

Det hjälper inte. Jag har försökt kasta allting som har med Microsoft att göra på Macen, men det hjälper inte. Jag testade också att starta upp i Classic läge eftersom man då ser filer man inte ser i OS X för att kasta fler filer, men inget hjälper.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-12 22:08

Office är som en gödselspridare och sprider filer var stans.. Du kan ägna dagar att leta efter intressanta filer och textsträngar, om du inte vet exakt var Office lagrar all information, och den är garanterad utspridd. Du spar nog desvärre tid (och pengar) på att formattera om.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-12 22:18

Jag har äntligen löst det. Jag fick svaret på Macfixit.

1. Use a utility like file buddy to make the file "OfficePID" visible. This is usually located in /Applications/Office v.X/Office/OfficePID

2. Move this file to the trash. (or use terminal.app if you are UNIX savvy)

3. For each user who has run office, remove the following preference files:
Carbon Registration Database
Office Registration Cache X
Microsoft Office Settings (10)

These are all located in $HOMELibraryPreferencesMicrosoft

4. Re-launch any of the Office v.X apps and you will prompted to re-register them. Make sure you have your serial number handy at this point.

1
Bevaka tråden