Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Works upd

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-02-16 06:32

Hej
Jag försöker reinstallera AppleWorks 6.2.4 Updater.
p.g.a. AppleWorks 6.2.4 Hjälp funktion inte funkar.
Då får jag följande varning ”The default location required for this install could not be found. This Install will be cancelled”.

Jag vet ej är det ngn som har samma problem och vill hjälpa mig tack

Ligger AppleWorks på samma ställe som där det från början installerades? Under Mac OS X så har det blivit lite gnälligare om att filerna måste ligga där de läggs från början för att allt ska fungera felfritt (gäller iofs framförallt Apples egna program tillsammans med den inbyggda mjukvaruuppdateringen).

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-02-16 10:31
Ursprungligen av Christofer:

Ligger AppleWorks på samma ställe som där det från början installerades? Under Mac OS X så har det blivit lite gnälligare om att filerna måste ligga där de läggs från början för att allt ska fungera felfritt (gäller iofs framförallt Apples egna program tillsammans med den inbyggda mjukvaruuppdateringen).

Nej det gör inte det!

Så nu måste Installera allt från början igen eller hur ? eller vad tycker du ?

Provat att dra tillbaka AppleWorks-mappen till Program-mappen och kör uppdateraren igen (förutsatt att det var där den låg). Borde räcka...

Den nya versionen 6.2.9 är nu släppt på svenska men den kallas för 6.2.7 på Apples webbsida. Prova att ladda ner den så ser du att du har fått 6.2.9

• Oregistrerad
  • 2004-02-16 12:24
Ursprungligen av Saffran:

Den nya versionen 6.2.9 är nu släppt på svenska men den kallas för 6.2.7 på Apples webbsida. Prova att ladda ner den så ser du att du har fått 6.2.9

Har just installerat från Apple SE och där heter den 6.2.9. och inget annat.

Jaaaaaa! Äntligen går det att scrolla med musen. Med åren har jag lärt mig upskatta AppleWorks mer och mer, det enda som jag stört mig på är just "scrolleriet" som ej fungerat. De senaste MS Office-släppen får jag fan rysningar av.

• Oregistrerad
  • 2004-02-16 20:42

Kul! Scrollningen fungerar och infogamöjligheterna har mångdubblats.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-02-17 16:23

Tack för alla som har medverkat! problemen är borta tack tack

1
Bevaka tråden