Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var finner jag divxkonveter till quicktime för pc?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kanske fel forum att fråga på, men har tagit filmsnuttar med min digitalkamera som kommer i format .mov, hur gör jag för att enklast konvertera dem till ett mindre format som divx?

Visst torde det vara genom divxtillägget för quicktime, men var kan jag hitta detta? Alltså frågan gäller för en PC, inte mac.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-16 12:45

3ivX finns för PC, www.3ivx.com, dock vet jag inte om denna finns för QuickTime till PC...

Alternativet är att konvertera din QT-fil på PC:n genom QuickTime Player Pro till en okomprimerad AVI-fil och sedan konvertera med lämplig verktyg...

.mov är en container. DivX är en MPEG4 vide codec som tillverkas av DivX.
Du kan ha MPEG4 video i en MOV eller i MPEG4 containern MP4 alternativt i den värdelösa containern AVI.

www.divx.com hittar du den. För både PC och Mac.
Ännu bättre är dock www.3ivx.com som är snabbare och ger bättre kvalité i många fall, och genererar MPEG4 efter standarden. DivX är det lite si och så med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-16 16:47

Löste detta problemet att gå från en QuickTime fil till en "DivX fil" (troligen en AVI då detta är det som oftast används)?

1
Bevaka tråden