Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppna portar på Netgear

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-02-16 12:42

Tjenare!

Jag köpte en Netgear WGR614 för inte så länge sedan, är nöjd med allt förutom att jag får inte kläm på det här med öppna vissa portar.

Jag försöker t ex öppna port 21 för kunna ha öppen en ftp-server, ingen kommer åt den. Eller tydligen så gör vissa det och andra inte.

T ex försökt öppnat portarna 6891 till 6900 för att kunna skicka och ta emot filer via msn.
Funkar itne heller.

Är det mig det är fel på eller routern??

• Medlem
  • Varberg
  • 2004-02-16 13:01

Har du skrivit in din dators ip-adress i server-fältet? För du är inne på port forwarding och gör inställningarna va? Har själv en likadan router, och det funkar kalas för mig.
Du måste alltså skriva in vilken dator de öppna portarna ska peka mot för att det ska funka.

Jag har en router som antagligen sköts via ett liknande gränssnitt (Netgear RP614v). Det verkar som om forwarding har varit lite trixigt ibland. En sida där du kan testa om portarna är öppna är:
Home of Gibson Research
Sidan är egentligen avsedd för att testa säkerheten i din dator/brandvägg, men man kan alltså använda den för att scanna sina egna portar och se om de är öppna, stängda eller "stealth".
(Från sidan jag länkar till klickar du "Proceed", och sedan väljer du knappen "All service ports" om du vill köra ett test för dina portar i största allmänhet. Du kan även fylla i numret på en specifik port och klicka på "User specified custom port probe"

Det hjälper dig iofs inte att öppna porten om det är där det strular, men om du får resultatet "stealth" eller "closed" så vet du i alla fall att problemet verkligen ligger i att den porten är stängd ut mot nätet.

1
Bevaka tråden