Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
I tidigare OS fanns det sharewares som gjorde det möjligt att skifta mellan öppna fönster inom ett och samma program.
Tips om detta men för 10.3.2 tas tacksamt emot.
Eller har jag missat något elementärt?
Gläds åt att andra än jag har svaga minnen.....
Läs: testat med Word 10.1.4 resp snabbkollat WindowShade.......
Menar du att Äpple+> inte funkar i Word X?
Det gör det garanterat hos mig (jag gläds åt det varje dag!) Kör med 10.1.4 och OS X 10.3.2 och inga systemtillägg installerade som ovetandes ger mig den funktion.
Det gör det garanterat hos mig (jag gläds åt det varje dag!) Kör med 10.1.4 och OS X 10.3.2 och inga systemtillägg installerade som ovetandes ger mig den funktion.
Nej - det fungerar inte i Word.
Och hur är det bland er andra då?
Inte en lösning på problemet, men ett komplement: Har du flera extraknappar på musen så kan du ju alltid mappa F10 (eller vilken tangent du nu valt att Exposé ska använda för att visa alla fönster för ett program) till den knappen (t.ex. till skrollhjulets klickfunktion).
Nja, standardinställning för Exposé är F10 endast. Detta kanske du ändrat, vilket är möjligt.
Och då får jag upp alla aktiva fönster i det aktuella programmet på skärmen. Men hur välja vilket av dessa utan musklick?
Det är min eventuella poäng, den att skifta mellan öppna fönster enbart med tgb.
Exposé + vanlig enkel piltangent är ju lösningen för bövelen!
Var det det ni alla åsyftade hela tiden? Man blir igenslammad med åren. Vänta får ni se.........
Tack för hjälp till självhjälp.
Men då måste jag väl förutom tilldelat tgb-kommando också använda musklick?
Eller är jag helt borta?!
Ställ in ett skärmhörn att sprida ut fönstren i exposé och sedan klickar du i fönstret.
Men lite acceleration på musen så går det i ett nafs... (eller ändå snabbare och smidigare)
Skitsmidigt! (utom när man hamnar i aktiva hörnet av misstag...)
Ställ in ett skärmhörn att sprida ut fönstren i exposé och sedan klickar du i fönstret.
Men lite acceleration på musen så går det i ett nafs... (eller ändå snabbare och smidigare)
Skitsmidigt! (utom när man hamnar i aktiva hörnet av misstag...)
Med en lite sladdrig BT-mus undviker jag att ha skärmhörnen aktiverade för Exposé. Det är för lätt att halka galet.
Föredrar alltså tgb så länge som möjligt om man kommer ihåg kommandona vill säga.
Med en lite sladdrig BT-mus undviker jag att ha skärmhörnen aktiverade för Exposé. Det är för lätt att halka galet.
Föredrar alltså tgb så länge som möjligt om man kommer ihåg kommandona vill säga.
Har du apples bt-mus? Synd i så fall, eftersom man kan mappa knapparna på flerknappsmusisar till exposé. Lustigt nog finns det inget annat mjukvarustöd, vad jag vet, för x-traknapparna, men i exposé funkar det klockrent.
I Excel X funkar äpple < men det fönster man byter till blir inte aktivt. Börjar man skriva så uppdateras det förra (fortfarande aktiva) fönstret i bakgrunden. Kan vara lite vanskligt att inte kunna se vad man inte vet om att man skriver, så att säga. Ett musklick var som helst på det främsta fönstret krävs för att det ska bli aktivt. Däremot fungerar ctrl tab i Excel utmärkt som fönsterbytare (åtm. sedan Excel 4). I WordX, till skillnad från Excel, aktiveras det främre fönstret med äpple <. ctrl tab fungerar inte i Word.
Fungerar för mig med. Office 10.1.5 och Panther 10.3.2. Provade i word, hade 3 dokument öppna och kunde byta mellan dem med äpple < utan problem. Om jag skrev i ett dokement och bytte till ett annat kunde jag skriva i det nya dokumentet utan att använda musen. Fungerar hel smidigt.