Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tragiskt spelutbud för mac

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av DimeR:

jasså. ni skaffar mac för att spela. jag har den för att jobba o klara mitt digitala liv. spelar låter jag mina CStorskar till vänner göra. Sen bygger jag en hemsa på min mac åt ngn dum klan o får slant. Känns tryggt. Sensaste spelet jag spelade var Half Life. når d va nytt.. sen har jag pillat lite sporadiskt på ngns CS, kanske lite Tony Hök. o lite UT 2004.

Varför allt detta tjat om spel? Macen e välle ingen spelamaskin.. Macen e ett verktyg, ett sätt att leva.

Det är ingen som tvingar dig att skriva här heller...;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-27 09:00

Den kreativa processen är ibland i behov av en inkubationstid för att kunna komma framåt. Då är spel bra som avkoppling för att kunna nå dit.

Denna diskussion handlar dock om spelsituationen någonsin kommer ändras till macens fördel och inte om spel är bra eller ej.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-27 09:32

www.wwiionline.com och Cornered Rad Software gjorde ett uttalande i förra veckan att Win och Mac varianten skall vara lika. Man skall även försöka att jobba närmare med Teamspeak gruppen så att TS 3 kan komma ut snabbare. Det här visar på att man anser att Macen är något att räkna med.

www.targetware.net är en WWII simulator i beta stadiet som är mycket bra för både Win och Mac med utmärkta FPS. Så en mycket bra WWII simulator kom faktiskt förra året BrBoar.

http://www.totalsims.com/ Warbirds har klantat till det och tappat massor med Mac spelare eftersom utvecklingen på Mac sidan är eftersatt. (Det brukade vara min favorit och jag kan bara beklaga).

Själv struntar jag i spel som inte är internet baserade eftersom jag gillar att spela mot andra människor. Jag har fått nya kontakter över hela världen på det sättet. Chattade med en kille på Cypern i går med iChat

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-28 12:34

Tja är det någon av er som vet vart man kan köpa biliga mac spel på nätet, och säg för fan inte macoteket eller inwarehouse:)

Ursprungligen av Danuch:

Tja är det någon av er som vet vart man kan köpa biliga mac spel på nätet, och säg för fan inte macoteket eller inwarehouse:)

http://www.webhallen.com/konsol_start.php?avd=1&konsol=6

Ursprungligen av Danuch:

Tja är det någon av er som vet vart man kan köpa biliga mac spel på nätet, och säg för fan inte macoteket eller inwarehouse:)

Ta en titt på DVDboxoffice.com och se om det kan vara av intresse. Priserna, som visas inkl frakt (internationell), ligger de gånger jag gjort prisjämförelser 10-50% billigare jämfört med svensk postorder (inkl frakt). Har dock inte beställt därifrån ännu så jag vet inte hur service och frakttider ser ut. Obs, Mac-spel är markerade med (Mac) efter titeln.

Senast redigerat 2004-04-28 13:53
Ursprungligen av Christofer:

Ta en titt på DVDboxoffice.com och se om det kan vara av intresse. Priserna, som visas inkl frakt (internationell), ligger de gånger jag gjort prisjämförelser 10-50% billigare jämfört med svensk postorder (inkl frakt). Har dock inte beställt därifrån ännu så jag vet inte hur service och frakttider ser ut.

Inte mycket mac spel där inte...

Ursprungligen av xplane:

Inte mycket mac spel där inte...

Gör en sökning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-28 15:56

Det finns otroligt få spel i svensk översättning för OS X för barn, vilket är en STOR brist! I och med att det finns så ytterligt få lek- och lärspel väljer många föräldrar en Windows-häck trots att de egentligen inte vill.

Kolla in Webhallen.com. Det har ett begränsat utbud men de har hufsade priser (och så har de en butik så man slipper faktkostnader om man bor i Stockholm).

Ursprungligen av Daniel Bergvall:

Kolla in Webhallen.com. Det har ett begränsat utbud men de har hufsade priser (och så har de en butik så man slipper faktkostnader om man bor i Stockholm).

Om du hade läst tråden ordentligt hade du sett att ditt tips redan är postat...;)

Så länge quake 3 finns så är jag nöjd, best game ever!
Sen finns ju alltid alla blizzard-spel och snart kommer World Of Warcraft )))))

Jag är precis i bytesfasen mellan pc och mac, jag kan säga att det släpps så mycket skit till pc
som bara är gjort för att vara snyggt och inte tänkt på konceptet eller känslan i spelet som tex FarCry. Nej tack säger jag till dessa spel. Köp en ps2 eller xbox om du vill lira.
GFW Q3!

Jag tycker dock att det börjar ljusna ännu mer på spelfronten på mac, även om spelen som kommer inte direkt är nya (om man jämnför med när dom släpptes för pc tex), men rätt många av blockbuster spelen har ju portas, eller är under utveckling, till macen. Något som jag trots allt tycker är mer positivt än inga spel alls.

Just nu ser det ju mest ut som att det är Aspyr som gör dom flesta, men jag gissar rent spontant på att några andra investorer+utvecklare kommer vilja ha en bit av, den kanske växande, kakan. Vilket ju bara är positivt för oss konsumenter..

... lite spontana tanker ifrån mig iaf

Jag är pc-spelare och tycker inte alls att spelutbudet är tragiskt för Mac i dagsläget-- jag skulle kunna switcha idag. Någon med nya Powerbook 15" som är sugen på ett byte mot en het Dell Latitude laptop? Het mest för att processorn blir jäklars varm, då.

  • Medlem
  • 2004-05-05 16:45
Ursprungligen av Mats Björnström:

Jag är pc-spelare och tycker inte alls att spelutbudet är tragiskt för Mac i dagsläget-- jag skulle kunna switcha idag. Någon med nya Powerbook 15" som är sugen på ett byte mot en het Dell Latitude laptop? Het mest för att processorn blir jäklars varm, då.

OJ!

Ska du hoppa av det vinnande tåget? Det är ju lite trist att det är så svårt att sälja begagnade PC. Även om de är heta.

Ursprungligen av Mats Björnström:

Jag är pc-spelare och tycker inte alls att spelutbudet är tragiskt för Mac i dagsläget-- jag skulle kunna switcha idag. Någon med nya Powerbook 15" som är sugen på ett byte mot en het Dell Latitude laptop? Het mest för att processorn blir jäklars varm, då.

Har det blivit nåt BF Vietnam idag, Mats?

Jag håller med dej Dansk, det är många intressanta titlar på G nu

Battlefield 1942, Homeworld 2 och Knights of the old republic, bland andra.

Nä, men dock en del GTA: Vice City.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-06 01:54

Hoppas det blir oktober snart så man får lira San Andreas

Bevaka tråden