Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

modemet borta plötsligt i Powerbook Wallstreet II med 10.3.1

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har framgångsrikt kört 10.3.1 på en Powerbook G3 series 266 (PDQ el. Wallstreet II) med hjälp av XPostFacto 3a10 i en månad. Förutom dåligt ljudstöd så har det fungerat bra. Men efter att ha bytt nätverksprofil vid ett tillfälle så förlorade jag kontakten med modemet och Infraporten i Nätverkspanelen och får "localhost pppd[301]: Device '/dev/cu.modem' does not exist" när jag försöker använda profilen som funkade igår. istället kan jag om jag vill skapa en ny port välja "6 to 4" som port. Vad är det?

Har reparerat rättigheter i terminalen och det är ingen skillnad. Jag har för mig att det finns någon lösning på detta problem, men hittar inte just nu. Någon som har en susning?

Löst

Jag löste problemet med ominstallation till 10.3.2 med samma resultat tills jag stängde av IPv6 för PPP.

Hej vMicke!
Varför kör du XPostFacto i en Powerbook G3? Jag kör 10.3.5 i en likadan maskin och har inga som helst problem. Kan det vara XPostFacto som ställer till det? Lycka till!

Hälsningar Mats H. (på Medieverkstäderna du vet).

Svara helst på min epostadress: mats.h.ljungberg@natverkstan.net

10.3 utan XPostFacto

Du har helt klart inte en wallstreet, d v s en 233, 250, 266, 292 eller 300Mhz processor utan USB. Snarare har du en Lombard (333 och 400Mhz) eller Pismo (400 el. 500Mhz). Ingen Wallstreet kan köra OS X 10.3 utan XPF eller liknande. Helt enkelt för att Apple beslutade sig för att bara stödja modeller med inbyggd USB.

1
Bevaka tråden