Nu har jag varit uppe i polarens nybygda studio, den var grymt fin, förutom en sak, han kör PC! Jag frågade om han viste att Logic (Som är hans favvo program) inte längre görs till PC och det viste han, han funderar på att byta till mac, men hans budget är väldigt liten då han inte känar några pengar på sin studio ännu. Hans alternativ till att byta till mac är att byta program till något som heter Pro Tools, fast han skulle hälst vilja forsätta använda Logic då det är det han kan. Jag frågade honom vad han tror att en mac skulle kosta och han svarade 40000!! Jag sa att han nog kan få en betydligt billigare som skulle duga gott. Nu har han en P4 2 Ghz med 512 mb ram och 140 gb HD, och han sa att den funkar utmärkt rent hårdvarumässigt, men han skulle ju vilja ha nyaste Logic. Vad skall jag rekomendera honom för mac, han kan värkligen ingenting om datorer förutom just Logic och Photoshop
Han behöver ju tex inte DVD brännare, kan man köpa Av apple store utan moms, hans farsa har nämligen ett eget företag så han kan kanske köpa den igenom det. Sedan något som är väldigt olagligt men, kan man få tag på Logic piratat,, han switchar nog inte annars
Nu kör han piratat, vad jag vet så har han aldrig i hela sitt liv behövt köpa ett prog (inte jag heller före den delen hehe). Det vore ju bättre att han köper en mac av apple och fixar Logic piratat en att han fortsätter att använda PC med Pro Tools piratat eller hur, då får ju ialf Apple en till dator såld. Sen en fråga till, Kan han använda sina nyiköpta 17" TFT Vga monitorer?