Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphoto ballar ur.

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-18 11:35

Vid uppstarten. Den hinner inte ladda färdigt förrän jag möts av dialogrutan "Iphoto har oväntat avslutats." Någon fler som delar samma öde? Och vad göra?

Har du provat att slänga/flytta iPhotos inställningar? Möjligtvis även slänga/flytta cachefilerna...

• Oregistrerad
  • 2004-02-18 13:08

Slängde iphoto.plist och cashefilerna. Hjälpte inte.

• Avstängd
  • International user
  • 2004-02-18 13:15

Raeparera diskbehörigheterna, jag hade samma problem och det hjälpte för mig.
/Mattias

• Oregistrerad
  • 2004-02-18 13:20

Har kontrollerat skivbehorighet, men inte tryckt på repareraknappen, trodde det räckte med att kontrollerar. Så jag reparerar just nu. återkommer.

• Oregistrerad
  • 2004-02-18 13:27

Näpp, samma sak. Shit.

• Oregistrerad
  • 2004-02-18 14:47

Får prova göra en ominstallation av Iphoto när jag kommer hem. Få se om det hjälper...

• Oregistrerad
  • 2004-02-18 19:26

Nu har jag ominstallerat iPhoto 4 och det är samma elände. Avslutas oväntat vid uppstart. Vad kan det vara?

• Oregistrerad
  • 2004-02-18 19:31

Står det något matnyttigt i loggarna i "systemmedelanden"?

• Oregistrerad
  • 2004-02-18 19:37

Menar du krashrapporten? Den är lång som ett marathonlopp. Kan väl inte lägga än den här.

• Oregistrerad
  • 2004-02-18 19:45

Njae... tänkte mer på system.log
Fast det kan ju stå något intressant i "Binary Images Description:" Men posta det inte här utan läs och se om det är något specifikt intressant och posta bara det

(lättare gjort än sagt)

• Oregistrerad
  • 2004-02-18 20:09

Såhär ser slutet av system.log ut.
Feb 18 19:09:02 localhost diskarbitrationd[91]: disk1s9 hfs DDBF4096-589B-3A56-92E6-FA8F349DB46A Install DVD /Volumes/Install DVD
aped[179]: Attach denied: super-user process, for open[752]
aped[179]: Attach denied: super-user process, for osascript[766]
Feb 18 19:19:47 localhost /usr/bin/update_prebinding: update_prebinding started with cmd line: /usr/bin/update_prebinding -root / -installroot / -pkgs /Library/Receipts/iLife.pkg / /Library/Receipts/iPhoto.pkg / /Library/Receipts/iPhotoContent.pkg /
Feb 18 19:22:48 localhost crashdump: Started writing crash report to: /Users/ulfbostrom/Library/Logs/CrashReporter/iPhoto.crash.log
Feb 18 19:22:49 localhost ntpd[328]: sendto(17.72.133.42): Can't assign requested address
Feb 18 19:22:51 localhost crashdump: Finished writing crash report to: /Users/ulfbostrom/Library/Logs/CrashReporter/iPhoto.crash.log
Feb 18 19:32:05 localhost crashdump: Started writing crash report to: /Users/ulfbostrom/Library/Logs/CrashReporter/iPhoto.crash.log
Feb 18 19:32:08 localhost crashdump: Finished writing crash report to: /Users/ulfbostrom/Library/Logs/CrashReporter/iPhoto.crash.log
Feb 18 19:34:38 localhost crashdump: Started writing crash report to: /Users/ulfbostrom/Library/Logs/CrashReporter/iPhoto.crash.log
Feb 18 19:34:39 localhost crashdump: Finished writing crash report to: /Users/ulfbostrom/Library/Logs/CrashReporter/iPhoto.crash.log

• Oregistrerad
  • 2004-02-18 20:30

Hjälper det om du kör utan shapeshifter/APE?
(chansar lite utifrån aped…)

Annars ser inte jag något där tyvärr… (står ju bara att det kraschar förutom prebind som ju är som det skall, apedskrotet ihop med "monteringen" av DVD:n ser ju lite trist ut men säger mig inget…)

Om du flyttar dina bildarkiv och låter iPhoto skapa nya?

• Oregistrerad
  • 2004-02-18 20:44

Vet inte om detta hjälper, jag läste det på Apple discussions, kopierade
ut det och sparade som textfil...

Make sure the iPhoto is not running, and from the Finder locate and remove the Thumb32.data, Thumb64.data, and ThumbJPG.data files out of your iPhoto Library folder. There is a chance that these files have been corrupted and need to be rebuilt. When you try launching iPhoto, these files will automatically get regenerated. Please let us know if this fixes the problem.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-03-18 16:34
Ursprungligen av blueser:

Vet inte om detta hjälper, jag läste det på Apple discussions, kopierade
ut det och sparade som textfil...

Make sure the iPhoto is not running, and from the Finder locate and remove the Thumb32.data, Thumb64.data, and ThumbJPG.data files out of your iPhoto Library folder. There is a chance that these files have been corrupted and need to be rebuilt. When you try launching iPhoto, these files will automatically get regenerated. Please let us know if this fixes the problem.

Tack för det! Har försökt ominstallera det mesta och så var det så enkelt. Tack blueser!!!

• Oregistrerad
  • 2004-02-18 20:42

Flyttad undan iphoto library till en annan mapp än pictures. Då gick det bra att starta iphoto. Vad kan man dra för slutsats av det?

• Oregistrerad
  • 2004-02-18 20:45

Det var väl knas i databasen eller någon löjlig XML-fil eller något…

Tror det kan knasa med uppdateringen av databasen vid uppgraderingen från 3

Går det få dit dina gamla bilder till nya biblioteket?

• Oregistrerad
  • 2004-02-18 20:56

YES! Blueser. Jag tog bort thumb filerna, la tillbaka biblioteket i Pictures. Och allt öppnade som vanligt. Tack o tack. Och tack Pär. Skickar lite karma till dig Blueser. Och dig Pär har jag redan karmat tidigare. "Du måste ge Kharma till minst 19 andra medlemmar innan du kan ge till Pär igen."

• Oregistrerad
  • 2004-02-18 21:01
Ursprungligen av Ulf Boström:

Y"Du måste ge Kharma till minst…"

Äh… gjorde Björnström verklighet av hotet att för alltid stänga av mig för ökad kharma bara för jag kluddar för mycket i VLT på offtopic.se… tusan oxå

Hej!

Jag har precis samma fel, men detta fungerar inte för mig. Jag kan öppna bilderna via findern
men när jag försöker importera dem i iPhoto igen så får jag ett felmeddelande att filen
kanske inte innehåller någon data......

Något mer tips på vad jag kan testa.....??

Har alltid gillat iPhoto, men nu blir det nog iView eller liknande för detta är en skrämmande upplevelse. Jag har iofs backup, men jag vill inte bli av med mina album, tagar osv.

// D

• Medlem
  • 2005-05-05 10:53
Ursprungligen av Stenbäck:

Hej!

Har alltid gillat iPhoto, men nu blir det nog iView eller liknande för detta är en skrämmande upplevelse. Jag har iofs backup, men jag vill inte bli av med mina album, tagar osv.

// D

Prövade att köra iview men när man skall importera Iphoto library så hänger sig Iview då Iphoto måste startas

1
Bevaka tråden